Google плаща на компания за блокиране на онлайн реклами, за да разреши неговата платформа

Google плаща на компанията Eyeo, която създава софтуера за блокиране на онлайн реклами AdBlock Plus, за да не филтрира нейната платформа. Това твърди австрийското издание Horizon online.
Официалната политика на AdBlock всъщност никога не е била да блокира абсолютно всички реклами. Тя позволява на малки уебсайтове и блогове безплатно да показват реклами, които да не се блокират от софтуера на компанията. Идеята е да не им спира единствения финансов приход.
В своята страница обаче AdBlock Plus признава и че приема плащания от "някои по-големи" компании, които предлагат дискретни реклами. Чрез тези плащания тя финансира поддържката на списъка с разрешени сайтове и реклами, който носи името Acceptable Ads.
Функцията е активирана по подразбиране за всички ползватели на Adblock Plus. Резултатът е, че така те продължават да виждат определени реклами в дадени сайтове, въпреки че софтуерът за блокиране работи в същия момент. Единственият начин да бъдат блокирани всички онлайн реклами е чрез променяне на настройките на приложението.
От Horizon online съобщават, че Adblock Plus е отказал официално да обяви имената на компаниите, които плащат, за да не бъдат блокирани и техните реклами. "Това са някои много големи страници, които искат да задържат приходите си и имат интерес Acceptable Ads да работи дълго и стабилно", коментира Тил Файда, управляващ директор на компанията Eyeo GmbH, която разработва и поддържа Adblock Plus.
В крайна сметка от компанията са признали, че AdSense, платените резултати в търсачката на Google и спонсорираните реклами попадат в графата "приемливи" и не се блокират. В списъка попадат и други компании и сайтове, като реклами в Amazon, Reddit, Yandex, разкрива говорител на Google.
Остава неясно колко плащат компаниите, за да не попадат в списъка с блокирани реклами. Спорно е и дали по този начин Google и големите компании не получават предимство пред конкурентите си в сегмента. А също така и доколко коректно е онлайн услуга да не извършва основната си функция, която обещава на потребителя поради финансов стимул от друга компания.