GlassUp - новият конкурент на очилата с добавена реалност на Google

Макар и очилата с добавена реалност Google Glass все още да са далеч от излизането си в масова продажба, някои стартиращи компании вече се насочват именно към тази все още непроверена пазарна ниша. Една от тях е GlassUp.
На хартия тяхната разработка е копие на Google Glass и основната им функция е да показват информация от смартфона пред очите ни, която е насложена върху заобикалящия ни реален свят. Очилата ще могат да се свързват и с устройства на различни производители и да изобразяват информация и от тях.
Основната разлика с Google Glass обаче е, че информацията ще се проектира от малък проектор на самите лещи на очилата, а не на малък допълнителен дисплей. Тяхната глава функция ще бъде единствено да показват данни от устройствата, не и да създават. Google Glass например разполага с вградена камера за снимки и видео.
Информацията, която се изобразява на стъклото, е изградена от едноцветни цифри, текст и съвсем обикновени и семпли графики. Това ще позволи много по-дълъг живот на батерията, коментират от компанията.
От GlassUp съобщават, че водят преговори с водещи компании и дизайнери на очила, както слънчеви, така и за корекция на зрението. Желанието на компанията е да предлага своята технология в най-различни очила, които да са по вкуса на максимално голям брой потребители.
Софтуерът на GlassUp е базиран на Android, но очилата ще могат да работят с iOS и други Bluetooth устройства. Компанията ще пусне и софтуерен пакет, който ще позволи на програмистите да създават приложения за очилата, които да предлагат допълнителни функции.
Нейната цел е първите GlassUp очила да са на пазара през февруари 2014 г. В момента има и кампания за набиране на финансиране в Indiegogo, като компанията търси $150 хил.