Yahoo! сменя логото си, за да символизира трансформацията си

Yahoo! сменя логото си, за да символизира трансформацията си

Yahoo! сменя логото си, за да символизира трансформацията си
Yahoo! представи своето ново корпоративно лого. То е част от мащабната трансформация на компанията, която се ръководи от нейния изпълнителен директор Мариса Мейър.
Мейър стои и в основата на новото лого. "Не сме обновявали логото си вече 18 години. Брандът на Yahoo! е оценен на около 10 млрд. долара и беше време за промяна", коментира тя в своя блог. Твърдението й е спорно, тъй като през 2008 г. компанията извърши известни промени в логото, като смени цвета му от червен на лилав и намали дебелината на буквите.
 "Обичам брандове, лога, цветове, дизайн и най-вече Adobe Illustrator. Не съм професионалист, но знам достатъчно, за да съм опасна :)", допълва Мейър.
Новото лого е било разработено от нея и екип от дизайнери и един стажант. "Знаехме, че искаме лого, което отразява Yahoo!. Да е модерно и свежо, с лек почит към нашата история", коментира още тя.
Мейър допълва, че е имала и ясни критерии от самото начало. "Не искахме да имаме прави линии в логото. Те не съществуват в човешкото тяло и са изключително редки в природата. Затова всички линии и форми имат поне малка извивка", споделя Мейър.
Логото запазва и традиционният възклицателен знак, за който имаше слухове, че компанията иска да премахне. Общо работата по новата визия е отнела един уикенд, като с нея Yahoo! иска да отбележи трансформацията си.
Новият имидж на компанията бързо предизвика противоположни реакции. Инвеститорът и основател на популярния блог TechCrunch Майкъл Арингтън обяви логото за грозно, безлично и скучно. Същевременно Карла Суишър от специализираното издание AllThings D пък похвали логото, което според нея изглежда модерно и актуално и отразява вкуса на Мейър към стила и дизайна.