Сегментът на евтините таблети привлича неочаквани играчи

Сегментът на евтините таблети става все по-интересен. В него участие взимат почти всички големи производители, като на пазара има и много предложения на по-малко известни компании.
А сега и британската верига магазини Tesco се присъедини към тях със свой собствен таблет. Той се казва Huddl и е 7-инчов, като използва последната версия на Android, съобщава Би Би Си. Устройството използва 1.5GHz четириядрен процесор, WiFi, Bluetooth, GPS и батерията ще издържа около 9 часа.
Екранът е с HD резолюция, като таблетът разполага с 16GB вградена памет и възможност за нейното увеличение чрез мемори карта. Huddl ще струва 119 британски лири. За сравнение - преките му конкуренти iPad mini, Nexus 7 и Kindle Fire струват съответно 269 паунда, 199 паунда и 99 паунда, допълва агенция Reuters.
За разлика от Amazon обаче, които твърдят, че техните Kindle таблети не носят никакви печалби за компанията, а само покриват разходите, Tesco очакват тяхното устройство да носи реални печалби както от онлайн услуги, така и от самите продажби на Huddl.
Таблетът разполага с няколко услуги на Tesco. Една от тях е приложението за онлайн стрийминг на видео Blinkbox, което е собственост на търговската верига.
Надеждите на веригата са, че таблетът ще се хареса на потребителите, които искат подобно устройство, но не искат да дават много пари за него. Компанията смята, че когато таблетът е на добре познат бранд, хората ще са по-склонни да го купят и използват.
Един от недостатъците е, че таблетът ще се продава само в магазините и мрежата на Tesco, поне на първо време. Това ограничава разгръщането на пълния потенциал, но пък и ще намали разходите за дистрибуция. Все пак, ако устройството се окаже достатъчно добро, ограниченият пазар няма да е чак такава пречка. Пример за това е Google Nexus 7, който също се продава официално само в определени страни, но въпреки това може да бъде открит или поръчан от множество онлайн магазини и доставен до всяка точка на света.
Ниската цена също ще е предимство и за пореден път потвърждава тенденцията за сериозния интерес при 7- и 8-инчовите таблети. Техните ниски цени и функционалност, която е еквивалентна на по-големите им и по-скъпи 10-инчови събратя, се отразяват в предпочитанията на потребителите. Така за по-големите таблети остава да се докажат като реални заместници на лаптопите, докато компактните устройства могат да разчитат на добри продажби и без особено големи промени.