Google променя метода на работа на търсачката си

Google променя метода на работа на търсачката си

Амит Сингал, вицепрезидент на Google, по време на представянето на обновения алгоритъм на търсачката.
Амит Сингал, вицепрезидент на Google, по време на представянето на обновения алгоритъм на търсачката.
Google започна поетапното активиране на новия алгоритъм на търсачката си. Той се казва Hummingbird (Колибри) и има за цел значително да подобри ефикасността на търсачката, съобщава сп. Forbes.
Основната функция на Hummingbird се изразява в подбора на резултатите след въвеждане на ключовите думи. Задачата на новия алгоритъм е да се справя с по-дълги и сложни въпроси.
Обновлението се смята за най-голямата промяна в интернет търсачката от 2010 г. насам. Hummingbird е започнал да работи още преди около месец, като е и своеобразен подарък за 15-годишнината на компанията, която ще се чества утре.
И макар това да е най-голямата промяна в метода на работа на Google, масовият потребител най-вероятно няма да забележи особена разлика. Това е част от идеята на интернет гиганта. Компанията иска да подобри качеството на подбраните резултати, но без да кара потребителите да променят навиците си на работа.
Hummingbird ще разчита и на помощта и на базата данни Knowledge Graph на Google. Тя вече разполага с 570 млн. връзки и асоциации между отделните си елементи, коментира Амит Сингал, вицепрезидент на Google за отдела на търсачката.
Сред главните мотиви за мащабната промяна е увеличеният брой на гласови търсения, споделя един от главните инженери на Google Скот Хъфман. Все повече потребители диктуват въпросите си чрез своите смартфони, което променя начина на въвеждане на ключовите думи. Hummingbird е отговорът на тази промяна и затова разчита на Knowledge Graph, за да може да разбира контекста на въпросите.
Крайната цел на Google е "да се провежда естествен разговор между човека и търсачката". За да се достигне до нея обаче, все още има много работа и компанията не се наема с ориентировъчни срокове, кога ще се доближи до нея.