Жените във Facebook се интересуват най-вече от пазаруване, а мъжете от спорт

Жените във Facebook се интересуват най-вече от пазаруване, а мъжете от спорт

Жените във Facebook се интересуват най-вече от пазаруване, а мъжете от спорт
Проучване на Университета на Пенсилвания показва обобщена картина на начините на изразяване на мъжете и жените, съобщава онлайн изданието CNET. На пръв поглед откритията не са кой знае колко революционни, но вглеждането в детайлите разкрива интересни подробности.
Учените са анализирали 700 млн. думи на английски език от общия поток информация във Facebook. Единственият критерий на разделение на данните е бил по пол.
Резултатите показват, че мъжете използват преобладаващо жаргонни думи и изрази. Освен това мъжката половина най-често дискутира предмети като технологични устройства, автомобили и други вещи. Спортът, войните и видео игрите също са сред любимите теми на разговор на силния пол.
Жените от друга страна на първо място търсят да изразят емоциите си. Те по-често говорят в първо лице единствено число и използват прилагателни. Дамите предпочитат да говорят за пазаруване, дрехи, прически, мода.
Мъжете показват значително по-силно изразено собственическо чувство. Те пишат "приятелката ми", "моята жена" и наблягат на това. В същото време дамите изглеждат по-либерални и пишат "приятелят", "съпругът", но за сметка на това по-често се старят да изтъкват техни положителни качества.
Разбити само по възрастова група, данните показват и темите, които най-много вълнуват различните поколения. Тийнейджърите на възраст между 13 г. и 18 г. се интересуват най-много от училище, домашна работа, която имат за следващия ден. Те преобладаващо използват и емотикони и уеб език (lol, haha, btw и др.).
При младежите на възраст 19-22 години езикът значително се променя. Думите масово стават жаргонни, темите за разговор се изменят към "семестър", "купон", "махмурлук" и въпроси за лекции и изпити.
Възрастовата група 23-29 години логично показва следващата стъпка в живота на един човек. Основната тема става "на работа", "кариера", но "парти" и "на по бира" остават на дневен ред. Появяват се и нови въпроси за пари, сметки и жилища.
Хората на възраст 30-65 години изместват приоритетите си към своите деца и семейство. Думи като "работа", "кариера" изобщо не попадат в списъка с най-често използвани. Вместо тях са "дъщеря", "син", "приятели", "свобода". Не малка част от разговорите са и на религиозни теми, което почти не се среща в останалите възрастови групи.