Panasonic напуска пазара на плазмени телевизори по-рано от очакваното

Panasonic напуска пазара на плазмени телевизори по-рано от очакваното

Panasonic напуска пазара на плазмени телевизори по-рано от очакваното
Японската компания Panasonic ще се оттегли от сегмента на плазмените телевизори. Производителят възнамерява да направи това до края на март 2014 г., съобщава агенция Reuters, като се позовава на свои източници.
Компанията не криеше тези си намерения от доста време, но поставяше доста по-далечни срокове. Решението е част от стратегията на президента на Panasonic Казухиро Цуга, който иска да отстрани слабопредставящите се звена и да фокусира компанията върху продукти с големи маржове, коментира агенцията.
Panasonic продължава да обмисля други приложения за плазмените дисплеи, но до момента няма взето решение и най-вероятно тяхното производство ще бъде прекратено напълно. Служителите, които са били зачислени в този отдел, няма да се съкращават, а ще се пренасочат към други части на компанията.
Решението на производителя е още един удар за залязващата TV индустрия на Япония. Южнокорейските компании Samsung и LG генерират съответно 27.7% и 15% от приходите в сегмента, посочва проучване на DisplaySearch. Sony, Panasonic и Sharp взети заедно генерират малко под 20% от приходите на пазара на плоскоекранни телевизори.
От световните доставки на такива устройства за 2012 г. едва 6% са плазмени телевизори, a 87% се държат от LCD. Останалата част се поделя от по-нови или различни технологии като OLED и др.