Yahoo ще промени търсачката си по модел на Facebook и Google

Yahoo продължава по активната работа за своето преобразяване. В началото на тази година компанията промени дизайна на началната си страница, а постепенно започна да подобрява и своите услуги. През цялото време интернет гигантът движи и друг свой амбициозен проект - пълното преобразяване на своята онлайн търсачка.
Главната цел е търсенето в мрежата да бъде персонализирано, твърди онлайн изданието CNET като се позовавва на свои източници в компанията. Изпълнителният директор на Yahoo Мариса Мейър също нееднократно е загатвала подобни планове. Според нея в близко бъдеще търсачките ще трябва да се нагаждат според конкретния потребител, неговите интереси и желания.
Потребителите трябва да забелязват, че страницата е подбрала съдържанието си специално за тях. Практически Yahoo иска да се превърне в смесица от Google и Facebook. От Google, предишния работодател на Мейър, Yahoo иска да вземе ефикасността на търсенето. Компанията обаче се е отказала от минималистичния дизайн, на който Google разчита, тъй като иска да оползотвори пространството около търсачката за поток от допълнителна информация и реклами.
Вече близо година Yahoo разработва най-различни дизайни на новата си търсачка. Някои от тях взаимстват елементи и от Facebook като показването на малко прозорче с допълнителна информация при задържането върху определен линк например. Основното желание на Мейър е страницата да подбира и показва съдържание от собствените услуги и подсайтове на компанията.
Yahoo съзнава, че интернет вече е много голям и трудно може да бъде организиран или каталогизиран. Вместо това трябва да бъде персонализиран. Компанията разработва платформа, която да открива подходящо съдържание и да го изобразява на подходящите хора.
За сега не е ясно и как точно компанията ще процедира при преобразяването на търсачката си и поради още един проблем. Предишният изпълнителен директор на Yahoo, Карол Барц, скючи 10-годишен договор за партньорство с Microsoft, който задължава компанията да използва Bing като своя търсачка.
Затова за момента интернет гигантът мисли как да използва резултатите на Bing и да ги персонализира по свой си начин, за да направи търсачката и портала си по-привлекателни за потребителите. За разлика от визуалния дизайн, който беше разработен доста бързо, Yahoo не планира да бърза със своята персонализирана търсачка и тя няма да бъде представена официално докато компанията не е уверена в нея, независимо колко време ще отнеме.