Агенти под прикритие следят дейността на геймърите в популярни онлайн игри

Виртуалните светове на най-популярните онлайн игри са под зоркото око на голям брой агенти под прикритие. Това твърди Едуард Сноудън в поредна порция документи, които предава на вестниците Guardian, The New York Times и ProPublica.
Американската Агенция за национална сигурност (NSA) и британският й еквивалент (GCHQ) работят съвместно в изграждането и поддържането на агентурата си в някои от най-големите виртуални светове като тези на World of Warcraft и Second Life. Паралелно с това агентите имат възможността да събират информация и от онлайн услуги като Xbox Live.
Практиката датира поне от 2008 г., откогато са и документите на Сноудън. Според NSA виртуалните светове могат да се използват от терористи и престъпници за комуникация и затова е важно да има мрежа, която да се старае да прихваща тази информация. Игрите са възможност и ако се използват правилно, могат да предоставят огромно количество информация, пише в документа на NSA.
Те могат да бъдат използвани за хакерски атаки, информацията от тях може да се свързва чрез друга събрана от социални мрежи и т.н. Чрез изграждане на по-близки взаимоотношения между играчите и агентите може да се извлича още повече информация и дори да се създават помощници, съветва още документът.
"Не знаем за подобна практика. Ако наистина съществува, е вършена без нашето знание и разрешение", коментира говорител на Blizzard Entertainment, компанията, която поддържа виртуалния свят на World of Warcraft. От NSA са отказали коментар пред изданията по темата.