Марк Зукърбърг: Не съм доволен от услугите, които предлагаме

Пред служителите и основателя на Facebook Марк Зукърбърг стоят още много трудни и сериозни предизвикателства. В интервю със сп. BusinessWeek по повод наближаващата 10-годишнина на социалната мрежа Зукърбърг разкрива интересни подробности за себе си.
"Винаги виждам какво искам да е по-добро в дадено нещо. Като цяло не съм доволен от нещата, услугите, които предлагаме на хората и качеството на екипите, които сме направили", коментира Зукърбърг.
Въпреки това през тази година той си е обещал да се опита да гледа по-положително. Като част от желанията си за 2014 г. той е решил всеки ден да пише благодарствена бележка, на ръка или по имейл, на някого, за когото смята, че заслужава. "Ако погледнем обективно, ще видим, че се справяме добре с много от нещата, които правим. Мисля, че е важно да сме благодарни за това", коментира той.
Новата мисия
За него най-важното предизвикателство сега е Facebook да продължава да расте и да се развива. Зукърбърг знае, че социалната мрежа наближава момента, в който няма как да добавя нови и нови потребители. Затова търси начини да накара вече наличните да прекарват повече време в социалната мрежа, да ползват повече услуги. "Сега сме на етапа, в който може да седнем и да помислим за следващите големи неща, които искаме да направим", споделя той.
Една от първите стъпки ще е пакет от множество самостоятелни приложения. Те са обединени в инициативата Facebook Creative Labs. Приложенията "ще са много" и няма задължително да са обвързани със самата социална мрежа, макар и да използват информация и съдържание от нея. Първото от тях, Paper, ще се появи следващата седмица за iPhone. "Смятаме, че има различни начини, по които хората искат да споделят и да ги наблъскаме в едно приложение не е правилно", коментира Зукърбърг.
Една от ключовите промени във философията на основателя на Facebook е неговата позиция за анонимността в интернет. Потребителите ще имат възможност да използват някои от приложенията анонимно. "Мисля, че не трябва да вършим много неща с реалната си идентичност. Ако винаги си под напрежението на реалната идентичност, мисля че това е излишно напрежение", коментира той.
За следващите пет години Зукърбърг иска да направи Facebook по-интуитивен и да решава проблеми на хората, за които те не осъзнават, че ги имат. Между 5% и 10% от статусите в социалната мрежа са въпроси за препоръка на ресторанти, лекари, магазини и т.н. Компанията ще трябва по-добре да анализира тази информация, за да дава точни и бързи отговори на потребителите.
Зукърбърг има и 10-годишен план за компанията си. В него той е заложил подпомагане на прокарването на интернет достъп до милиарди хора. Това според основателя на Facebook е по-важно от търсенето на нови бизнеси. "Facebook беше създаден не просто да е още една компания, а за да реализира визия за свързване на света", коментира той.