Yahoo разработва нови методи за предвиждане на желанията на потребителите

Yahoo ще отдели доста средства и ресурси за обновената си лаборатория за проучвания и разработки на нови технологии. Компанията иска да разработи нови методи за предварително откриване на информацията, от която даден потребител ще се нуждае.
Проектът е една от основните цели на изпълнителния директор на компанията Мариса Мейър. Тя започва да развива лабораторията още с идването си в Yahoo през 2012 г. През миналата година Мейър е дала директива за допълнително увеличаване на екипа на лабораторията с 50 души с докторска степен в различни сфери, коментира пред онлайн изданието TechnologyReview Рон Брахман, ръководител на отдела.
"Както всяка организация, трябва да се адаптираме. През последната година и половина направихме точно това", допълва той. Въпросната адаптация е включвала най-вече приравняване на дейността на лабораторията с изразените от Мейър приоритети.
За момента не се планира отделът да разработва технологии, които да се прилагат в съществуващите продукти на Yahoo. Вместо това той трябва да се съсредоточи върху разработката на интелигентен софтуер за онлайн търсачките, както и дори хардуерни устройства. Идеята на компанията е, че ако нов тип устройство придобие популярност, тя ще е по-запозната с него и няма да изостава от сегмента, както се случи при появата на смартфоните.
Основната цел остава софтуерът. Идеята е самият портал да се превърне в своеобразна търсачка. При отварянето му, той ще се нагажда според предпочитанията на дадения потребител и ще му предоставя информация, за която предполага, че ще му е интересна. Затова е необходимо създаването на интелигентен софтуер, който да може максимално точно да предвижда интересите на човек.