Таблетите - временен хит или бъдещето на пазара

Таблетите - временен хит или бъдещето на пазара

Таблетите - временен хит или бъдещето на пазара
През последните около две години таблетите постепенно се превръщат в един от най-търсените продукти. Според анализаторската компания Flurry през коледния сезон на 2013 г. WiFi таблетите са били най-подаряваното устройство.
А според Google и IDC през 2013 г. са били продадени около 225 млн. таблета в целия свят. Въпрос на време е те да засенчат общите продажби на персонални компютри. Според по-смелите прогнози, това може да се случи още тази година.
Но същевременно популярността на таблетите остава спорен въпрос. За някои анализатори например тези устройства не отговарят на очакванията на потребителите. Сред тях попада и Зал Билимория, който е бивш ръководител на мобилния отдел на Netflix и настоящ партньор на инвеститорската фирма Andreessen Horowitz.
В публикация за онлайн изданието Re/Code той обобщава основното недоволство от таблетите. Поне до момента те не се оказват очаквания заместител на лаптопа или персоналния компютър. Всъщност повечето производители дори предпочетоха да насочат моделите си към евтиния сегмент и масовият таблет в момента е просто мултимедиен плеър с по-голям екран от този на смартфона.
"Да, таблетите се продават в големи бройки, но вместо да са постоянен спътник, както очаквахме, повечето седят на масичката за кафе в хола или на нощното шкафче. Просто казано, нашата любов за тях умира", коментира Билимория.
Той припомня и времето си в Microsoft, където е опитвал да убеди клиенти на компанията да купуват таблети. Тогава Microsoft е искал да предлага заедно с партньорите си устройства с Windows XP Tablet PC Edition. И макар производителите да са инвестирали в разработката на такива устройства, клиентите не са показвали особен интерес към тях, коментира Билимория.
С промяната на нагласата към таблетите през последните години, е имало надежда за сегмента, коментира той. "Сега обаче виждаме сливане между телефоните и таблетите. За повечето хора две устройства са предостатъчни - едно за джоба и едно за бюрото. Въпреки опитите на таблетите да са лаптопи, дори с най-различни оригами изпълнения при клавиатурите, те не са лаптопи", коментира той.
Според него пазарът на таблети вече е достигнал своя пик и няма да успее да превземе сегмента на персоналния компютър. Той прогнозира, че постепенно смартфоните и таблетите ще се слеят в една категория, като основната разлика между тях ще е размерът на екрана, но като цяло таблетите ще се смалят и моделите с по-големи екрани ще са рядкост.