Facebook може да предвиди кога двама души се влюбват един в друг

Facebook може да предвиди кога двама души се влюбват един в друг

Facebook може да предвиди кога двама души се влюбват един в друг
За хубаво или лошо Facebook се е превърнал в основна част от ежедневната комуникация на много хора. С над милиард потребители, които споделят най-различни неща от личния си живот, социалната мрежа има възможност да изучава всякакви подробности за човека и неговото поведение.
Карлос Дюик, специалист на Facebook, който се занимава с анализи на информация, е публикувал свое изследване, което разкрива възможността на социалната мрежа дори да предвижда какво ще се случи в живота на нейните потребители. Така например в рамките на 100 дни, преди двама души да започнат романтична връзка, Facebook вече "вижда" първите признаци за нея.
"През този период наблюдаваме бавно, но равномерно увеличаване на публикациите, които бъдещата двойка си споделя. Когато връзката им започне (ден 0), броят на постовете започва да намалява", коментира Дюик.
Анализите показват, че пикът на публикациите между двамата влюбени се достига 12 дни преди започване на връзката им, когато публикуват на стената на другия средно по 1.67 поста дневно. На 85-ия ден от започване на връзката пък се наблюдава най-големият спад до 1.53 поста дневно. Според Дюик основната причина за това е, че вече връзката между двамата е по-силна и те си комуникират по-често очи в очи, отколкото по интернет.
Въпреки че броят на публикациите намалява, те стават все по-щастливи, отбелязват учените на Facebook. Това става още от първия ден на новата връзка и продължава почти равномерно през следващите поне сто дни, тъй като за такъв период е анализът на компанията.
Специалистите са провели и проучване какво се случва, когато любовта увехне и връзката приключи. За целта обаче те са използвали конкретна група хора, макар и да не уточняват техния брой.
Това са хора, които са били във връзка с продължение поне четири седмици и след това тя е била прекратена от тяхната половинка. Учените са проследили реакциите на тези хора в социалната мрежа, включително броят публикации и коментари, които правят, но и които получават своите профили и съдържание.
Резултатът показва, че в деня на промяната на Facebook статуса на "необвързан", взаимодействията с дадения потребител скачат с 225%. В рамките на седмица след това активността намалява и се нормализира, но остава с около 50% по-висока спрямо периода преди раздялата.