Facebook придоби WhatsApp за 19 млрд. долара, за да следва мисията на Зукърбърг

Facebook обяви, че ще придобие популярното чат приложение WhatsApp срещу приблизително 19 млрд. долара. Решението на компанията е част от желанието на нейния основател Марк Зукърбърг да помогне за свързването на хората по света.
Социалната мрежа ще изплати 4 млрд. в брой на WhatsApp, а 12 млрд. ще бъдат във формата на акции в компанията. Още 3 млрд. долара ще бъдат във формата на ограничени акции, които ще са само за основателите на WhatsApp и нейните служители, като ще имат рестрикция в рамките на четири години.
В момента около 450 млн. души използват WhatsApp всеки месец. Около 70% от тях са активни ежедневно. Приложението се радва на особено голям интерес, като потребителите си пращат съобщения, които доближават броя на всички SMS-и, които се изпращат по света. Освен това хората си изпращат по над 500 млн. снимки всеки ден - повече от която и да е друга услуга по света. Ежедневно над 1 млн. души се регистрират в WhatsApp.
"Радвам се, че WhatsApp и целият екип ще се присъединят към нас във Facebook. Нашата мисия е да направим света по-отворен и свързан. Правим това, като изграждаме услуги, които помагат на хората да споделят всякакво съдържание, с когото поискат", коментира основателят на Facebook Марк Зукърбърг в официалния си профил.
Той допълва, че WhatsApp ще продължи да работи самостоятелно, макар и да е под шапката на компанията. "Развитието на продукта ще остане непроменено и екипът му ще си остане на същото място в Маунтин Вю. През следващите години ще работим усилено, за да помогнем на WhatsApp да се развие и да свърже целия свят", коментира Зукърбърг.
Думите му се потвърждават и от съоснователя и изпълнителен директор на WhatsApp Ян Коум. В блога на приложението той уверява, че за потребителите няма да има никаква промяна и те ще могат да използват услугата както досега. "Може да продължите да използвате услугата срещу малката такса и да сте сигурни, че няма да има реклами. Нямаше да сключим партньорството между двете компании, ако трябваше да направим компромис с основните принципи, които определят нашата фирма, визия и продукт", пише той.