Как да разпознаем интернет троловете

Интернет троловете са известни със своята агресивност и грубост. Не всеки, който проявява подобни качества в мрежата обаче е трол, особено пък платен.
Често платените коментатори прибягват до множество различни тактики, с които се опитват да прикриват целите си. Някои тролове на хонорар пък имат и съвсем различни задачи от това просто да публикуват коментари.
Следват няколко тактики на троловете, които се разпространяват в блоговете и сайта Cryptome.org, който е безплатен ахрхив за публикации, като в него има новини и документи от юни 1996 г. до днес.
13 навика на платените тролове:
1. Публикуват нови постове редовно (когато става дума за блог).
2. Не препоръчват публикации на други потребители, както и тези, в които коментират, защото така дават по-голяма популярност на проблема.
3. Винаги се стремят да са сред първите отговорили.
4. Имат работно време или работят на смени (трудно уловимо, когато един профил се ползва от няколко човека).
5. Сменят профилите редовно, особено, когато бъдат обвинени в "тролщина".
6. Използват множество профили по едно и също време.
7. Стараят се да оборват написаното без да дават конкретни факти за аргумента си.
8. Стараят се да отказват останалите потребители да коментират чрез поведението и тона си.
9. Отхвърлят написаното от други потребители.
10. Изтъкват като неправилни дадени практики или идеи на страницата или блога, но не им опонират.
11. Профилите им са максимално изчистени от лична информация.
12. Никога не дават конструктивни идеи.
13. Постоянно изтъкват, когато някой друг не следва правилата.
Важен елемент е екипната работа. Тя е особено полезна при "чувствителни" за поръчителя събития, които бързо трябва да бъдат "яхнати". Една от техниките е "размиване на темата". При нея дискусията се наводнява с публикации не по темата или засягащи по-маловажен аспект от нея, като идеята е да се отклони вниманието от основния казус. Обикновено се появяват две или повече страни, които започват да водят разговор по тези странични теми, с което привличат вниманието и на останалите и темата прераства в своеобразен "клюкарник".
По-напредналите тролове първоначално може да се съгласят с всеобщата позиция. Те обаче ще имат много слаби аргументи, които да се оборят лесно от другите тролски профили с по-конкретни тези. Така изкуственият спор накрая може да накара немалка част от потребителите да променят мнението си.
Някои тролове обаче имат единствената цел да събират информация. На пръв поглед те са съвсем обикновени потребители. За сметка на това задават много и различни въпроси, пускат много теми тип "какво мислите за..." или "покажете какво си купихте днес". Целта е да се изгради психологически профил на форума като цяло и на неговите водещи потребители. Данните се използват срещу тях при спорове.
Когато нищо не помага, доказаната практика е "агресивно тролстване". При нея се цели изместване на дискусията с директни обиди и личностни атаки.