Интересът на потребителите към умните аксесоари остава минимален

Интересът на потребителите към умните аксесоари остава минимален

Фитнес гривната Galaxy Fit на Samsung получи добри отзиви при представянето си през февруари.
Фитнес гривната Galaxy Fit на Samsung получи добри отзиви при представянето си през февруари.
Умните аксесоари са следващия голям хит на технологичната индустрия. Съвсем скоро всички ще искат смарт часовник или интелигентна фитнес гривна. Поне такова е впечатлението, с което човек остава след прогнозите на повечето големи технологични компании.
Засега обаче данните не показват такава тенденция, дори напротив. Проучване на организацията Endeavour Partners в САЩ разкрива неприятна тенденция, която умните аксесоари ще трябва да преборят, съобщава в. Guardian.
Оказва се, че една трета от американците, които притежават подобна умна джаджа, спират да я използват в рамките на шест месеца от купуването й. Проучването показва още, че един на всеки 10 възрастни американци притежава някакво устройство за проследяване на фитнес активността. Половината от тези хора обаче изобщо не използват джаджата.
Подобна е ситуацията и във Великобритания. Проучване на компанията CCS Insight от миналата есен показва, че 65% от притежателите на смартфони са чували за умните часовници, а малко над 50% знаят и за фитнес гривните. Средно 40% от притежателите на такива устройства обаче вече не ги използват, защото или са им омръзнали, или просто ги забравят.
Според анализаторите причината за слабия интерес към умните аксесоари е, че все още те нямат ясна функция, нито предлагат по-лесна алтернатива на дадена технология или устройство. Например 41% от почитателите на тичането тренират със смартфона си. За тях фитнес приложение е достатъчно ефективно и нямат необходимост от умна гривна.
Според Endeavour Partners проблем са и множеството неизяснени и недоизгладени подробности в умните устройства. Например слабите им батерии, ограничената функционалност и не на последно място - дизайнът им. Едва след като всичко това бъде решено от производителите, умните устройства може и да постигнат прогнозирания успех.