Българският потребител поставя на първо място функционалността на устройствата

Българският потребител поставя на първо място функционалността на устройствата

Българският потребител поставя на първо място функционалността на устройствата
Функционалността на устройствата е най-важният им критерий за българския потребител. Това показва проучване на Gemius проведено през април т.г. по поръчка на Samsung.
Такъв отговор са дали 27.7% от анкетираните, които са на възраст между 18 и 55 години и живеят в големите градове на страната, като според Gemius проучването е представително.
На второ място по важност при избирането на ново устройство е и възможността за по-лесен контакт с близките. Такъв отговор дават 26.7% от анкетираните. На трето място е желанието за забавление чрез музика, игри, снимки. Това е от значение за 16.3% от участниците в проучването.
Противно на очакванията, едва 7.2% от анкетираните биха платили повече за дадено устройство само и само да са в крак с модата. Всъщност за 50.7% от хората определящ фактор при покупка остават цената и качеството.
Функционалността е по-важна за мъжете, докато жените предпочитат свързаността. Затова и мъжете обикновено притежават по-скъпи и модерни устройства.
Проучването посочва още, че 74.5% от хората имат лаптоп. В 73.8% от домовете има телевизор с плосък екран. Мобилни телефони пък притежават 66.2% от хората, а настолни компютри - 63.2%. Таблети имат едва 16.6% от потребителите, но тези устройства заедно със смарт телевизорите са сред най-желаните.
Според Gemius Samsung е най-популярната марка при смартфоните в България, като 38.3% от анкетираните имат устройство на корейската компания. На второ място е Nokia с 18.7%, следвана от Sony/Sony Ericsson с 12.2%, HTC 11.2% и Apple с 11%.