Българска компания създава конкурент на платформата Wordpress

Българска компания създава конкурент на платформата Wordpress

Борис Соколов (в ляво), Александър Райков и Петър Иванов.
Microweber
Борис Соколов (в ляво), Александър Райков и Петър Иванов.
Платформата Wordpress се радва на много голяма популярност. Тя се използва от милиони интернет страници по света, включително и от някои водещи онлайн дестинации.
Българската компания Microweber е един от новите конкуренти на Wordpress, като разработва онлайн платформа, която да позволи на всеки да създаде професионално изглеждащ уебсайт с минимални усилия. Сайтовете могат да са най-различни, включително блогове, онлайн магазини и др.
Отличителна черта на Microweber е използването на функцията Drag&Drop, чрез която потребителят може да "дърпа" с мишката компоненти и да ги нарежда според желанието си, коментира за "Дневник" Александър Димитров, който отговаря за PR и маркетинг на компанията. Платформата позволява редакция на съдържанието на сайта в реално време без необходимост от влизане в администраторски панел. Всичко е изградено на отворен код и позволява пълна персонализация на сайта до най-малката подробност.
Как може да изглежда сайт, изграден чрез Microweber.
Microweber
Как може да изглежда сайт, изграден чрез Microweber.
За сега Microweber вече има над 3000 регистрирани потребители. Сред тях има и голям брой ентусиасти, които доброволно създават визуални теми за сайтовете, доразвиват функциите на софтуера, точно както се случва при Wordpress и останалите подобни платформи. Налични са преводи на осем езика.
Microweber все още е в бета-версия, но скоро ще излезе от нея. Въпреки това вече е налична възможност за лесно прехвърляне на съдържанието от Wordpress сайтове, както и други подобни системи, като SquareSpace например. Има и възможност за интеграция на Excel таблици.
Microweber има безплатна версия, която включва 500 MB пространство и безплатен събдомейн. Иначе казано, сайтовете ще изглеждат така: imenasait.microweber.com. Потребителите на безплатния вариант няма да бъдат ограничавани и ще имат достъп до всички модули и ще могат да добавят неограничен брой сайтове.
Амбициите на все още малката компания не стигат само до конкурент на Wordpress. "Ориентираме се към световния пазар за електронна търговия като фокус и се целим да бъдем конкурент на утвърдени имена там. Надяваме се да предоставим една качествена алтернатива с отворен код, която да е еднакво функционална и за блогъри, и за онлайн търговци", допълва Димитров.
Администраторският панел, за който се готви нов дизайн
Microweber
Администраторският панел, за който се готви нов дизайн
Освен това Microweber иска да бъде и място за дизайнери и програмисти, които да могат да развиват своите умения и да предлагат творбите си на широка аудитория. Те ще имат възможност както да предлагат безплатно своите доработки за Microweber, така и да ги продават. Дори се предвижда пускането на онлайн магазин, който да улесни процеса.
Компанията е създадена през април 2012 г. Тя е основана от Борис Соколов и Петър Иванов. И двамата са от Казанлък, но всъщност за пръв път се запознават в София. Първоначално създават агенция за уеб дизайн и създават сайтове за клиенти от цял свят. Именно тази им работа им показва неинтуитивните и сложни системи за управление и създаване на интернет страници и решават да създадат алтернатива.
Първоначално търсят финансиране чрез платформата Kickstarter, но всъщност истинският успех идва благодарение на клип на двамата в YouTube, където те демонстрират своята разработка. Видеото привлича вниманието на американския инвеститор Николас Гербер, който решава да финансира проекта. Макар и да им осигурява три етапа на финансиране, Гербер и двамата основатели на Microweber се виждат на живо повече от година по-късно - в края на 2013 г. в Истанбул.
В момента Microweber работят четирима души в офис в София. Четвъртият човек в екипа е Александър Райков, също разработчик. Компанията планира своето разширение и работи по въпроса.