Българска компания създава конкурент на платформата Wordpress

Платформата Wordpress се радва на много голяма популярност. Тя се използва от милиони интернет страници по света, включително и от някои водещи онлайн дестинации.
Българската компания Microweber е един от новите конкуренти на Wordpress, като разработва онлайн платформа, която да позволи на всеки да създаде професионално изглеждащ уебсайт с минимални усилия. Сайтовете могат да са най-различни, включително блогове, онлайн магазини и др.
Отличителна черта на Microweber е използването на функцията Drag&Drop, чрез която потребителят може да "дърпа" с мишката компоненти и да ги нарежда според желанието си, коментира за "Дневник" Александър Димитров, който отговаря за PR и маркетинг на компанията. Платформата позволява редакция на съдържанието на сайта в реално време без необходимост от влизане в администраторски панел. Всичко е изградено на отворен код и позволява пълна персонализация на сайта до най-малката подробност.

За сега Microweber вече има над 3000 регистрирани потребители. Сред тях има и голям брой ентусиасти, които доброволно създават визуални теми за сайтовете, доразвиват функциите на софтуера, точно както се случва при Wordpress и останалите подобни платформи. Налични са преводи на осем езика.
Microweber все още е в бета-версия, но скоро ще излезе от нея. Въпреки това вече е налична възможност за лесно прехвърляне на съдържанието от Wordpress сайтове, както и други подобни системи, като SquareSpace например. Има и възможност за интеграция на Excel таблици.
Microweber има безплатна версия, която включва 500 MB пространство и безплатен събдомейн. Иначе казано, сайтовете ще изглеждат така: imenasait.microweber.com. Потребителите на безплатния вариант няма да бъдат ограничавани и ще имат достъп до всички модули и ще могат да добавят неограничен брой сайтове.
Амбициите на все още малката компания не стигат само до конкурент на Wordpress. "Ориентираме се към световния пазар за електронна търговия като фокус и се целим да бъдем конкурент на утвърдени имена там. Надяваме се да предоставим една качествена алтернатива с отворен код, която да е еднакво функционална и за блогъри, и за онлайн търговци", допълва Димитров.

Освен това Microweber иска да бъде и място за дизайнери и програмисти, които да могат да развиват своите умения и да предлагат творбите си на широка аудитория. Те ще имат възможност както да предлагат безплатно своите доработки за Microweber, така и да ги продават. Дори се предвижда пускането на онлайн магазин, който да улесни процеса.
Компанията е създадена през април 2012 г. Тя е основана от Борис Соколов и Петър Иванов. И двамата са от Казанлък, но всъщност за пръв път се запознават в София. Първоначално създават агенция за уеб дизайн и създават сайтове за клиенти от цял свят. Именно тази им работа им показва неинтуитивните и сложни системи за управление и създаване на интернет страници и решават да създадат алтернатива.
Първоначално търсят финансиране чрез платформата Kickstarter, но всъщност истинският успех идва благодарение на клип на двамата в YouTube, където те демонстрират своята разработка. Видеото привлича вниманието на американския инвеститор Николас Гербер, който решава да финансира проекта. Макар и да им осигурява три етапа на финансиране, Гербер и двамата основатели на Microweber се виждат на живо повече от година по-късно - в края на 2013 г. в Истанбул.
В момента Microweber работят четирима души в офис в София. Четвъртият човек в екипа е Александър Райков, също разработчик. Компанията планира своето разширение и работи по въпроса.