Въпрос на време е популярността на Facebook да започне да спада

Въпрос на време е популярността на Facebook да започне да спада

В опит да следва интереса на хората, Facebook купи WhatsApp и Instagram.
В опит да следва интереса на хората, Facebook купи WhatsApp и Instagram.
Facebook е обречен някой ден да започне да губи популярността си. Според проучване на учени от германския институт Fraunhofer, всяка социална мрежа е модерна до определено време, след което започва постепенно да губи интереса на потребителите, казват учените, цитирани от онлайн изданието ZDNet.
Кристиан Баукхаге и Кристиан Кърстинг са проверили данните за търснето на информация за 175 различни интернет услуги в 45 държави. Те казват, че това не символизира 100% от реалното потребление на услугите, но връзката е достатъчно голяма, за да се направят изводи.
Така например поведението на интереса към онлайн услуги като Amazon показва тенденция за покачване за следващите четири години. Същевременно тенденцията на Facebook е на спад през следващите четири години, като основната разлика е темпото.
Специалистите са използвали анализите на Google Trends, Weibull, Bass и shifted Gompertz, за да видят поведението на сайтовете от 2008 г. насам. И три от четирите платформи показват, че Facebook вече достигнал пика на своята популярност и от тук нататък предстои плавен спад. Единствено Weibull прогнозира, че социалната мрежа има гарантиран ръст още около две години, преди да започне да се притеснява за популярността си.
Учените бързат да се застраховат, че проучването им не подписва смъртната присъда на Facebook. То е прогноза, която е основана на базата на голям обем от информация в комбинация с доказаните вече тенденции, че тийнейджърите например вече предпочитат WhatsApp и Instagram. Неслучайно Facebook купи и двете услуги, но ги запази сравнително автономни за сега.