Сайтът за запознанства OkCupid също обяви, че експериментира с потребителите си

Популярният сайт за онлайн запознанства OkCupid подкрепи Facebook и обяви, че също провежда различни експерименти с множеството си потребители. В официалния блог на сайта неговият съосновател Крисчън Ръдър обяви, че това е неизбежно и интернет потребителите трябва да се примирят.
"Познайте какво: ако използвате интернет, сте обект на стотици експерименти във всеки един момент, на всеки сайт. Така работят интернет страниците", пише Ръдър. Според него експериментите са необходими, за да могат те да предлагат услугите и функциите, които хората искат и очакват да има, когато посетят дадена страница.
Ръдър дори дава за пример три отделни експеримента, които OkCupid е провел, използвайки информация от потребителите си. Първият е бил т.нар. "Ден на сляпата любов" на 15 януари 2013 г., когато сайтът е премахнал всички снимки на всички потребители.
Целта е била да се провери как ще протекат взаимодействията между потребителите през това време. Оказало се, че по време на седемте часа на експеримента хората са отговаряли на първите съобщения 44% повече. Освен това разговорите са били по-задълбочени, други форми на контакт са били обменяни по-лесно. "Накратко, OkCupid работеше по-добре", пише Ръдър.
"В момента на възстановяването на снимките 2200 души, които се бяха запознали "на сляпо", все още водеха разговори. Когато си видяха снимките, разговорите изчезнаха. Сякаш пуснахме прожекторите в бар в полунощ", допълва той.
Компанията е имала и приложение за срещи на сляпо, което показало същите резултати. Хората си прекарвали по-добре на първа "сляпа" среща, защото имали повече общи точки. "Дори открихме, че жените са по-малко щастливи, когато са били с по-красив мъж на първата си сляпа среща", коментира Ръдър.
Вторият експеримент е бил свързан със системата за рейтинг на потребителите. Първоначално всеки потребител е можел да гласува отделно за външния вид на другите потребители и за техния характер. "Смятахме, че някой може да не е класически красив, но въпреки това да е готин, и искахме да го покажем. Единственото с повече бъгове от нашия HTML код беше нашето разбиране за човешката природа", пише Ръдър.
Оказало се, че според потребителите външен вид и характер е практически едно и също. Те оценявали почти еднакво и двата критерия. "Имаше много акаунти на млади красиви жени с една-две снимки и напълно празни профили без текст и описание, които бяха оценявани с прекрасен характер. След това оставихме стандартна система за рейтинг с една оценка. Използвахме произволни потребители и през половината от времето на техните профили се виждаха само снимките без текстовете. След това проверихме как са били оценявани при различните условия. Оказа се, че текстът има по-малко от 10% влияние за това какво мислят хората. Да, снимката наистина е 1000 думи, а реалните ви думи са почти нищо", описва Ръдър.
Третият експеримент е свързан със създаването на алгоритъма на OkCupid за това доколко двама души си подхождат и има смисъл да се опитат да си комуникират. "За целта взехме профили, които си подхождат по 30%, и им казахме, че си подхождат 90%. Естествено, хората започнаха да си пишат повече, когато видяха това. След това проверихме дали хората наистина си допадат. Оказа се, че когато ние кажем на хората, че си подхождат, те се държат сякаш наистина е така, дори и да не е", коментира Ръдър.
За да проверят дали алгоритъма им не е сбъркан, специалистите на сайта направили още един тест: посочили на хората, които си подхождат, че всъщност не си подхождат. Резултатът бил сходен. Потребителите намалили значително контактите помежду си.