Изцяло преработеният Foursquare поставя личното пространство на заден план

Изцяло преработеният Foursquare поставя личното пространство на заден план

Дизайнът на приложението също е изцяло променен.
Дизайнът на приложението също е изцяло променен.
Foursquare се завърна на сцената с изцяло променена функционалност. Приложението изоставя игровия елемент и се пренасочва към препоръките от потребители за потребители на конкретни заведения, фирми и други локални услуги.
Интересното при новия Foursquare е и тотално променената философия от гледна точка на лични данни. Преди потребителите сами се "чекираха", като пристигнат на дадено място и то само, ако искат. Новото приложение ще следи местоположението им постоянно и ще извежда в реално време предложения за интересни места в близост около потребителя.
Още по-интересното е, че ако потребителят влезе в препоръчан магазин например, той ще получава на телефона си и предложения за стоки в промоции или неща, които може да са му интересни. "Целта ни е да направим приложение, което да говори на потребителя като негов приятел. Мисля, че сме се справили добре", казва пред сп. Wired Денис Краули, изпълнителен директор на Foursquare.
Компанията все пак ще използва натрупаната си вече база данни с над 6 млрд. коментари, рейтинги и оценки. Върху нея ще се надгражда останалото, което според Краули е добро предложение за потребителите. Те може и да жертват малко повече от личното си пространство, но ще получават по-прецизна и подробна услуга, казва той и допълва, че компанията няма да споделя данните с никого, освен при основателна съдебна заповед за конкретно лице и конкретен повод.
Потребителите ще имат право да изключат следенето на Foursquare и ръчно да въвеждат данните си. Тогава обаче няма да получават предложения, а само ще могат да търсят конкретните си интереси. Ще има възможност и за въвеждане на конкретни интереси, например тип предпочитани напитки, облекла, храна. Тези "съвети" ще извличат персонализирани и конкретни предложения към даден момент, избран от алгоритъма на Foursquare.
С времето приложението дори ще си изгражда представа не само какви са конкретните интереси на потребителя, но и доколко той разбира от тях. Ако прецени например, че един човек е специалист по коктейлите, неговите отзиви за конкретни напитки и барове, може да са поставени на по-видими места.
Foursquare ще използва и другото си приложение Swarm, за да си изгражда по-добра представа за навиците на потребителя. Разбира се, това важи, ако той използва Swarm, което според компанията е много вероятно. Причината е, че Swarm приема повечето от класическите функции на Foursquare, като чекиране от дадено място и предстои доразвиването на приложението.
Засега обаче компанията не конкретизира най-важното: как ще печели от всичко това. Ако моделът й е базиран на това да предлага на потребителите стоки и фирми на базата на препоръки, то реклами, които да предлагат същото, надали ще се харесат на хората. Най-малкото подобни оферти ще навредят на доверието в останалите препоръки. Компанията обаче е уверена в успеха си и че ще бъде сериозен конкурент на Yelp.