Разработката на игри се превръща в предпочитана професия

На живо
Заседанието на Народното събрание

Разработката на игри се превръща в предпочитана професия

Иван Балабанов, изпълнителен директор на Ubisoft София.
Иван Балабанов, изпълнителен директор на Ubisoft София.
През последните няколко години индустрията за разработка на видео игри набира все по-голяма популярност. Заедно със схващането, че да правиш и да се занимаваш с видео игри е забавно, гейм индустрията се превръща в предпочитана от много млади хора, разказва в интервю за "Дневник" Иван Балабанов, изпълнителен директор на Ubisoft София.
Софийското студио на една от най-големите компании за разработка на видео игри в света наскоро представи играта Assassin's Creed Rogue, на която е водещ разработчик. По думите на Балабанов, то има и амбициите да продължи да се развива и да създава още по-сериозни заглавия.
"За последните шест години на глобално ниво индустрията за видео игри има по-високи продажби от киноиндустрията. Нашата индустрия продава повече от Холивуд, Боливуд и всички останали производители на филми събрани заедно. Освен това, за последните три години нашата индустрия има по-високи продажби и от музикалната индустрия. Какво означава това? Че тя е най-популярната за забавление в съвременния свят. От тази гледна точка, да, правим продукт за забавление. Но чисто като глобален икономически фактор, нашата индустрия не би трябвало да се подценява", казва още Балабанов.
Възможности за развитие има и у нас. Основният проблем е доколко ще има необходимите за целта кадри. Нивото на програмиране, което се изисква е много високо, казва Балабанов. Проблем е, че университетите в България не подготвят кадри в множество от дисциплините, които са от критично значение за разработката на една игра. Компанията вече обмисля планове за сътрудничество с някои образователни институции, за да се опита да промени и това.
За какво още разговаряхме с Иван Балабанов по темата, може да прочетете скоро в пълното интервю в dnevnik.bg.