Средностатистическият потребител тегли нула приложения месечно

Средностатистическият потребител тегли нула приложения месечно

Средностатистическият потребител тегли нула приложения месечно
Всеки притежател на смартфон или таблет е пределно наясно с възможността да инсталира приложения на своето устройство. Както производителят, така и създателят на операционната му система, отделят много време и средства, за да покажат колко много приложения има за конкретното устройство и как те могат да превърнат живота му като в телевизионна реклама.
Оказва се обаче, че мобилните приложения вече трудно могат да се похвалят с огромен интерес. Поне за новите заглавия. Според анализ на ComScore за онлайн изданието Quartz, 65.5% от американците теглят средно по нула приложения месечно. Проучването е направено в период от три месеца от април до юни т.г.
Откритието им е в доста сериозен противовес с твърденията на самите компании. Например през юни т.г. Apple обяви, че от нейния магазин за iOS приложения вече са изтеглени общо 75 млрд. програми от неговото откриване досега. Компанията дори изтъкна, че това е бил най-силният и доходоносен месец на App Store в неговата история.
Статистиката на comScore разкрива и по колко приложения теглят останалите хора. 8.4% и 8.9% от потребителите теглят средно по 1 и 2 приложения месечно. 6.2% - по 3, 3.7 по 4. Останалите 7.2% теглят по 5 или повече приложения. Анализаторите посочват, че близо половината от всички тегления всъщност се реализират едва от 7% от всички притежатели на смартфони. Именно това са хората, които купуват и теглят приложения и практически генерират впечатляващите статистики. Техният брой закономерно расте просто защото се увеличава броят на хората със смартфони, а не защото повече хора се запалват по приложенията.
Същевременно обаче почти всички притежатели на смартфони казват, че използват приложения. Защо тогава се получава такава сериозна разлика? Масовият потребител всъщност предпочита да използва вече вградените приложения или само няколко, които си е харесал и разчита на тях.
Това се потвърждава и от анализа на comScore кои са 25-те най-популярни приложения. В тях няма нито едно, което да не е на голяма компания. Топ пет се съставлява от Facebook, YouTube, Google Play, Google Search и Pandora.
Освен това продължава да е доста трудно да се открият нови приложения. Търсачките на онлайн магазините не са особено добри в това. Google и Apple работят по този въпрос и разработват по-интелигентни търсачки за приложения, но те все още са далеч от готови. Така за създателите на приложения остава надеждата, че тяхното творение ще бъде забелязано от седемте процента най-активни потребители, които ще го харесат и препоръчат на приятелите си.
Постоянните разкрития на специалисти за големи уязвимости в приложенията също не помага особено. Както и техните призиви към потребителите да не инсталират софтуер от непознати източници. Разбира се, те са прави, защото има и много разработчици, които злоупотребяват. Това обаче прави налагането на нови играчи с чиста съвест в сегмента доста по-трудно. В резултат те ще трябва да разчитат най-вече на допълнителни методи за увеличаване на популярността на своите разработки, ако искат да имат шанс дори да се доближат до тези митични топ 25 приложения.