Facebook се очертава като новия конкурент на YouTube

Facebook се очертава като новия конкурент на YouTube

Facebook се очертава като новия конкурент на YouTube
Потребителите на Facebook вече гледат по над  1 млрд. видеа всеки ден. Само за месеците от май до юли т.г. гледането на видео в социалната мрежа е скочило с 50%, казват от компанията пред Variety.
В опит да задържи увеличаващия се интерес и да го стимулира Facebook се вдъхновява от YouTube и добавя нови функции, подобни на тези във видеопортала на Google. Сред тях е брояч за гледанията на даден клип. Броячът ще е видим за публичните клипове като опит да се привлича вниманието към популярните видеа.
Освен това се подготвя и екран със сходни видеа, който ще се показва в края на клипа, точно като е при YouTube. Целта на компанията е да повиши функционалността на видеоплатформата си и да спечели повече потребители, които да я използват. Колкото повече потребителите се задържат във Facebook, толкова по-добре за компанията и нейните партньори, коментира Джъстин Ософски, вицепрезидент на отдела за медийни партньорства на социалната мрежа.
Като голям стимул за ръста на популярността на видеата във Facebook компанията отчита предизвикателството с ледената кофа. Между 1 юни и 1 септември са качени 17 млн. такива клипа, които са гледани над 10 млрд. пъти от над 440 млн. души.
Телевизиите също помагат на Facebook, защото използват техни клипове или рекламират чрез тях. Discovery Channel споделя, че откакто социалната мрежа е активирала автоматичното стартиране на клипове във News Feed, това е повишило гледаемостта им.
Отзивите на рекламодателите също са добри и те започват да обръщат все повече внимание на Facebook. При положение, че наскоро Aol Platforms публикува анализ, в който показа, че именно YouTube е най-благоприятната среда за рекламодателите, защото преобразува най-голям брой потребители в реални клиенти, стимулът за Facebook да се насочи към видеото става още по-голям.
Заедно с огромната си потребителска база и малко повече усилия в задържането им във видео секцията, компанията на Марк Зукърбърг действително може да се превърне в един от основните конкуренти на YouTube.