Facebook ще използва потребителски данни, за да продава реклами в сайтове

Facebook ще използва потребителски данни, за да продава реклами в сайтове

Facebook ще използва потребителски данни, за да продава реклами в сайтове
Facebook пуска нова платформа за онлайн реклама, която ще може да се използва от всякакви сайтове. Чрез нея рекламодателите на Facebook ще могат да показват своите оферти и в сайтове, които не са притежание на компанията, съобщава онлайн изданието Re/Code.
Платформата се казва Atlas и е обновена и подобрена версия на едноименния продукт, който Facebook купи от Microsoft миналата година. Тя ще има опции за проследяване на резултатите на дадена реклама, както и по-добро таргетиране.
Компанията изтъква, че това не са Facebook реклами, тъй като не се показват в социалната мрежа. Същевременно обаче ще се използва огромният архив от потребителски данни, който ще помага за по-добро и ефикасно подбиране на целевата аудитория на дадена реклама.
От Facebook уточняват, че както винаги данните са обобщени и анонимизирани. Чрез тях не може да се идентифицира конкретен човек. Партньори на платформата са Omnicom и Instagram, като постепенно ще се присъединяват и още.
Според компанията използването на данните ще направи нейните реклами много по-ефикасни от конкурентните платформи. Надеждите на Facebook са постепенно да увеличи рекламната си мрежа и да използва анализи от нея за допълнително подобрение на използването на потребителски данни и още по-голямо повишаване на ефективността на рекламите. Така за Google постепенно се очертава нов конкурент в областта на онлайн рекламата, който, благодарение на голямата си потребителска база, може да се окаже по-сериозен от останалите.