Формула 1 разработва виртуален автомобил за сигурност

Формула 1 разработва виртуален автомобил за сигурност

Формула 1 разработва виртуален автомобил за сигурност
Формула 1 разработва нова система за "виртуален" автомобил за сигурност. Нейната основна цел е да елиминира рисковете от нови инциденти като този с пилота на "Маруся" Жул Бианки, който пострада сериозно при катастрофа на пистата "Сузука", съобщава Би Би Си.
Системата за пръв път беше изпробвана по време на първите две свободни тренировки преди Гран при на САЩ. В случай на катастрофа, пилотите ще трябва да намалят скоростта си с 35% спрямо обиколка на сухо.
На дисплеите на воланите им ще се появява предупреждение и информация за максимално допустимата скорост. В случай, че пилотът не спази ограничението, след това ще може да бъде наказан от стюардите.
Тестовете ще продължат още известно време и след това ФИА и отборите заедно ще преценят дали системата може да бъде приложена в състезателни условия. Бъдещето на Virtual Safety Car, както е официалното име на системата, все още е неясно. След тренировките Дженсън Бътън и Ромен Грожан обявиха, че технологията има нужда от още доработка.
"Когато си гума до гума с друг болид и системата се включи, не можеш просто да натиснеш спирачките и да намалиш. Идеята ми харесва, но прекарваш много време да гледаш в дисплея на волана", коментира Бътън пред "Скай спортс".
Проблем на системата е, че тя регистрира всяко превишение на скоростта и наказанията са неизбежни. В сегашната ситуация обиколката се измерва веднъж и пилотите могат да коригират превишенията, карайки по-бавно в другите зони, за да се вместят в указаното от таблата време.
Ромен Грожан пък казва, че системата е много трудна за проследяване, особено в завоите. "При един завой бях с 1.2 секунди отгоре, а на следващия изведнъж се оказах с шест десети напред. Какво става? Беше много трудно да се преценява", коментира пилотът на "Лотус".
Докато бъдещето на системата бъде определено, ще продължи сегашният режим с "класическия" автомобил за сигурност.