Facebook започва кампания за борба с ебола

Facebook започва мащабна кампания за борба със смъртоносния вирус ебола. Социалната мрежа подготвя три отделни инициативи, с които да помогне.
Тя ще въведе нова функция за набиране на дарения. Тя се казва Donate и ще бъде част от самата социална мрежа. За момента ще са налични три организации, на които потребителите ще могат да дарят желана от тях сума. Те ще могат да правят това анонимно или пък да споделят дарението си във Facebook, за да популяризират кампанията.
Отделно започва и образователна кампания. Тя се провежда заедно с UNICEF и ще разпространява информация за симптомите на ебола, лечение и превенция. Посланията ще се появяват в News Feed на потребителите.
Третата инициатива на Facebook е осигуряване на гласови услуги и пренос на данни за спешни случаи. За целта социалната мрежа ще работи заедно с NetHope, който е консорциум от 41 компании. Те ще дарят 100 мобилни сателитни комуникационни терминала, които ще бъдат изпратени в най-засегнатите от ебола държави и ще помагат на лекарите там да комуникират по-лесно в районите, където телефонните линии са ограничени или дори липсват.
Изчисленията на специалистите показват, че за всеки пациент са необходими поне 10 души, които да осигуряват лечението, комуникацията и всичко останало. "Ако не адресираме проблема, епидемията от ебола може да се превърне в дългосрочна глобална здравна криза. Заедно с нашите партньори се надяваме, че можем да помогнем, като осигурим инструментите, необходими за борба с болестта", казва Наоми Глейт, вицепрезидент на продуктовия мениджмънт на Facebook.