Facebook променя политиката си за лични данни

Facebook променя политиката си за лични данни

Facebook променя политиката си за лични данни
Facebook обновява своята политка за личните данни на потребителите. Социалната мрежа ще въведе нови софтуерни инструменти, които да помагат на потребителите в управлението на достъпа до личните им данни от страна на рекламите.
Документът е значително скъсен и разчита повече на конкретиката и реогранизрането на правилата. Въвежда се и помощникът "Privacy Basics", който предлага на потребителите директен достъп до настройки като кой може да вижда публикациите им и да ги харесва, кой може да ги коментира, да вижда снимките им и т.н.
Онлайн изданието Re/Code отбелязва и две по-съществени промени. Първата отваря вратата на Facebook за въвеждане на платформа за разплащания вътре в социалната мрежа. Тя ще позволи покупки в приложенията и игрите, дарения.
Втората промяна е уточняване за какво още се събират данните за местоположението на потребителите. А именно - за реклами. "Например, в бъдеще, ако решите да споделите къде се намирате, може да видете менюта от ресторанти наблизо или ъпдейти от приятели, които се намират в този район", казват от Facebook в блога си. Информацията може да се събира посредством GPS, Bluetooth, WiFi и безжични мрежи.
Обновяването на правилата е част от стратегията на компанията. Тя обяви, че планира да започне да предлага функциите за локализирани реклами в повече държави. Досега те бяха налични само в САЩ.
В приложенията на Android и iOS, както и в уеб-версията на Facebook, има и опции за деактивиране на възможността за проследяване на местоположението и/или използването му за реклами. Освен това вече настройката автоматично ще важи за всички устройства, от които потребителят използва Facebook, а не само от това, от което я е деактивирал.