Samsung подготвя свой конкурент на сензорите iBeacon на Apple

Samsung подготвя свой конкурент на сензорите iBeacon на Apple. Алтернативата на корейската компания ще се казва Proximity и е представена като "мобилна маркетинг платформа".
Нейната цел ще бъде да свързва потребителите с промоции и реклами на базата на местоположението им. Например при влизане в магазина да получават съобщение с актуалните промоции. Или пък ресторант да изпраща обедното меню на новите си посетители.
Не се изключват и още по-разширени възмжности. Например да се използват лични данни от приложенията на потребителя, при изибрането на оферти. Така съобщението на магазина може не само да каже кои дрехи са в промоция, но и кои номера и дизайни биха подхождали на съответния клиент.
Samsung обаче вижда в Proximity и повече възможности от единствено маркетинг. Технологията ще бъде интегрирана на системно ниво в устройствата на компанията. Сензорите пък могат да се поставят навсякъде.
Ако са на летище например, могат да изпращат автоматично информация за полета на потребителя. На стадиона могат да изпращат карта с разположението на местата. В музея - информация за конкретно разглеждания експонат.
Proximity ще работи с няколко вида сензори. Ще е отворена възможността и за разработчиците да създават приложения, които да се възползватот технологията.