Над 90% от българите използват смартфона си най-вече за разговори

Над 90% от българите използват смартфона си най-вече за разговори

Над 90% от българите използват смартфона си най-вече за разговори
Често българският потребител не познава пълните възможности на умните си устройства нито пък ги използва пълноценно. Поне такова заключение може да се изведе от проучването на Gemius за поведението и навиците на българските интернет потребители по отношение на технологиите.
То е направено по поръчка на Samsung и е проведено сред 1000 души на възраст 18 - 55 г. Те са подбрани на представителен принцип от различните региони на страната и са подредени в структура, която да следва интернет потребителите у нас по пол и възраст от 17 български града.
Резултатите показват, че провеждането на разговори е най-често използваната функция за 93.7% от българските притежатели на смартфони. На второ място се нарежда сърфирането в интернет, което се използва от 82.1% от собствениците на умни телефони. На трето място пък е будилникът, на който разчитат 66.3% от анкетираните.
31.7% заявяват, че познават всички възможности на смартфона си и са ги използвали поне веднъж. 37.7% отговарят, че познават устройството си, но са използвали само някои от функциите му. 25.8% знаят само най-важните възможности, а 4.9% използват само базовите функции като разговори, SMS.
Най-популярната марка смартфони е Samsung, като 40% от анкетираните заявяват, че имат модел на корейската компания. На второ място е Nokia с 16.6%, а на трета позиция се нарежда Apple с 15.9%, следвана от HTC с 13.3%.
Сходства и при таблетите
Потреблението на таблети сред българите се ограничава най-вече до дома. Общо 38% от анкетираните са отговорили, че имат таблет. От тях 76% използват устройството си най-често у дома. Когато един таблет се използва извън пределите на дома, най-често това става по време на пътуване.
Съвсем очаквано, най-използваната функция на тези устройства е сърфирането в интернет, следвано от гледането на видео и имейл. Същевременно 32.4% от анкетираните отговарят, че са използвали всички функции на таблета си поне веднъж. 31.4% пък познават възможностите на устройството, но не използват всички, а 28.2% разчитат само на най-важните функции. 8% пък разчитат на таблета си единствено за сърфиране в интернет и видео.
Най-популярният бранд и тук е Samsung, като записва дял 23.9%. На втора позиция се нарежда Lenovo с 16.9%, следван от Apple с 14%, Asus 12% и Prestigio - 9.8%. Цели 11.7% от таблетите са друга марка, което се обяснява с голямата популярност на евтините китайски таблети.