Европейските фирми страдат от липса на висши ръководители с дигитални умения

Европейските фирми страдат от липса на висши ръководители с дигитални умения

Европейските фирми страдат от липса на висши ръководители с дигитални умения
Разбирането за думи като "туит", "пост", "качване на снимки" и т.н., че са само за тийнейджърите, може да се окаже много голяма грешка. Проучване на Russell Reynolds Associates посочва, че развиването на дигитални умения сред висшите ръководители на компаниите е от голямо значение за развитието на фирмите, съобщава онлайн изданието ZDNet.
Бордовете на директорите в едва пет компании в британския индекс FTSE 100 са определени като "високо дигитални". Това са Burberry, Easyjet, LSE, Sky и Vodafone. Общо само 12 фирми имат т.нар. дигитален директор. 83 компании нямат абсолютно никакви специалисти по дигитални технологии в ръководствата си.
Ситуацията в индекса FTSE 250 е още по-лоша. Там 90% от компаниите не разполагат със специалист в областта. В индекса FTSE 350 процентът е 88.
Проучването посочва още, че общо в Европа едва 1% от от най-големите компании имат дигитален директор или човек, който да разбира от технологии, в ръководствата си. За сравнение, в САЩ с такъв разполагат в 8% от най-големите компании.
Според Рис Гросман, един от ръководителите на анализаторската компания, липсата на запознати с технологиите ръководители сериозно вреди на компаниите при битката им с американските им конкуренти. Фирмите не успяват да се възползват навреме от новостите в света на технологиите.
Добрата новина е, че повечето бизнеси съзнават този проблем. Russell Reynolds прогнозират, че до 2017 г. 5% от компаниите ще "дигитализират" ръководствата си, като темпът ще продължи да се увеличава и след това.
Анализаторите посочват, че Apple, eBay, Google, Microsoft и Yahoo са глобалният "тренировъчен лагер" за дигитални директори. 36% от специалистите по дигитални технологии в топ 300 на най-големите компании по света идват именно от тези пет IT гиганта.