Защо София стана "Красно село" във Facebook

"Изпратено от Красно село" е допълнителна информация във Facebook, която доста потребители виждат, когато получават съобщения от своите приятели, когато публикуват статус или споделят съдържание. Тази информация се появява, ако потребителят не е изключил функцията за локализиране и така останалите виждат къде се намира.
Сред другите често срещани квартали са "Драгалевци", "Обеля", "Модерно предградие". На пръв поглед всичко е наред, но се оказва, че повечето хора всъщност изобщо не се намират в тези квартали към момента на изпращането на съобщенията.
Масовата поява на "Красно село" като локация
провокира и доста шеги сред потребителите на Facebook - като, че София се е прекръстила на Красно село. Появиха се и теории защо Facebook е твърдо решена, че в столицата има само 3-4 квартала. Например, че толкова са базовите станции на операторите, които управляват мобилния трафик.
Според мобилните оператори обаче проблемът не е при тях. От "Мтел" заявиха за "Дневник", че не дават подобна информация на Facebook или която и да е друга компания и как социалната мрежа локализира потребителите зависи изцяло от нейния собствен алгоритъм. Телекомът посочва, че други услуги с функция за локализиране на потребителите работят много прецизно и не е имало оплаквания.
От "Теленор" също заявиха, че услугите с локализация работят без проблеми с тяхната мрежа и методът на локализация зависи от създателя на съответното приложение. От телекома препоръчват на потребителите да активират GPS модула на устройствата си, ако имат проблеми с локализацията.
Хора от бранша посочват, че Google например се отличава с много по-голяма точност в локализирането на потребителите и потвърждават, че всичко зависи от алгоритъма на дадената услуга, а не от телекомите.
Facebook традиционно не дава коментар по подобни теми, но очевидно става дума за някаква грешка в системата им.
Социалната мрежа показва местоположение,
когато потребителят не е деактивирал функцията за локализиране
В по-големите държави тя е доста по-прецизна, като навсякъде е активирана по подразбиране. Потребителят трябва да влезе в настройките Facebook Messenger и да деактивира функцията за показване на местоположение. За публикациите в профила това може да стане още при самото им писане, като се избере да не се показва местоположение.
Справка в страниците за поддръжка и обратна връзка на Facebook показва, че социалната мрежа използва няколко различни метода за локализация: GPS, информация от самите устройства и мобилните клетки и дори WiFi, където е възможно. Освен това потребителите имат възможност ръчно да въвеждат своето местоположение.
Цялата тази информация се наслоява и се използва от алгоритъма и занапред. Когато потреблението на услугата е малко и нередовно, е възможно да се получават отклонения и откровени грешки. Резултатът е, че трудно може да се има доверие на информацията откъде е изпратено даденото съобщение във Facebook поне на този етап от развитието и използването на тази функция у нас. А от друга страна, по-добре е функцията да е деактивирана и да се използва ръчно само, когато има необходимост от това.