Българските фирми увеличават доверието си към облачните услуги

Българските фирми все повече увеличават доверието си към облачните услуги. За тях намаляват притесненията какво се случва с данните им, коментира Димитър Каданов, директор на корпоративни клиенти и партньори в Microsoft България.
Каданов споделя своите наблюдения в развитието на пазара през последните няколко години. Според него в началото действително повечето компании не са искали да използват облачни услуги и са предпочитали цялата им информация и сървъри да са на тяхно разположение.
През последните няколко години обаче настроението на бизнеса към облачните услуги се променя. "Българските клиенти виждат данните си като по-защитени в облака, отколкото при тях", коментира Каданов. Фирмите осъзнават, че облачните услуги дават по-добра защита не само от хакери, но и от природни бедствия и злонамерени действия на собствените си служители, допълва той.
Каданов споделя, че приблизително 30% от големите български корпоративни клиенти използват Office 365 на Microsoft. Облачната услуга на софтуерния гигант се радва на интерес и от малкия и среден бизнес, като дори фирми с по двама служители имат абонаменти за Office 365.
Той отдава повишения интерес на бизнеса към услугата на факта, че тя предоставя повече функции от само офис пакет и има множество абонаментни планове. Освен това посочва и новата визия на Microsoft, която цели връщането на компанията към корените й - важното е нейните софтуерни услуги да са достъпни без значение каква платформа използват клиентите. Именно така се раждат приложенията на Office за Android, iOS.
Освен това някои абонаментни планове позволяват на клиентите да избират в кой дейта център да са данните им. Те винаги ще бъдат уведомявани, ако държавна институция поиска достъп до информацията, допълва Каданов.