Изкуственият интелект на Google се научи да играе на видео игри

Платформата за изкуствен интелект на Google е успяла да се научи да играе на видео игри. При това, след малко практика, тя е успяла да побеждава някои от тях, т.е. да ги "превърта", съобщава онлайн изданието ZDNet.
Това е част от разработката на Google DeepMind, която цели да провери възможностите на изкуствения си интелект. За целта са били използвани 49 класически игри за Atari 2600, включително Breakout, River Raid, Boxing и др. Резултатът е бил повече от впечатляващ. DeepMind успява да се представи равностойно с човек-играч на половината от игрите.
Не толкова добро е било представянето на Deep Q-Network (DQN) в играта Space Invaders. Причината е, че за да победи, алгоритъмът е трябвало да разработи по-дългосрочна стратегия, което все още го затруднява.
При по-семплите игри обаче, DQN може да се научи как да ги побеждава с практика. "Изненадващо беше, че DQN можеше веднага да започне да играе всички игри без особени затруднения. Трябваше да й дадем информация само за случващото се на екрана, възможните действия в играта и как се трупат точки", коментира в официалния блог на проекта Харшан Кумаран, който е един от авторите на проекта.
Платформата, която е разработена на принципа на човешката нервна система, е започнала да запомня какво се е случило в предишните опити на дадена игра. Тя е използвала наличната информация, за да промени подхода си в следващите опити докато накрая е успяла да намери начин да започне да побеждава.
За сега изкуственият интелект все още е във фаза на обучение и разработка. Google обаче иска един ден да го вгради в услугите си. Компанията се надява да направи така, че потребителите да могат да кажат на Google Now да им планира например планинска екскурзия из Европа и гласовият асистент да им предложи напълно готов маршрут.