За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Emergen-C
Рейтинг: 226 НеутралноУспех на Юбер в битката с лобитата!
#KOЙ номинира бокова!Повече конкуренция - по-добър продукт за потребителите!
shileto
Рейтинг: 1082 ЛюбопитноА оплакват ли се че не плащат данъци?
Сашо
Рейтинг: 958 НеутралноЮбер е бъдещето. Напъните на лобита срещу тях ми напомнят на воплите на музикалните компании срещу мп3-ките навремето.
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchillmapuhcku
Рейтинг: 676 Неутрално"Ние не затваряме вратите пред възможностите на новите технологии, но смятаме, че нещата трябва да се случат в рамките на съществуващото законодателство"
Значи следва да си подобрите законодателството. Законите са за хората, а не обратното. Нещо което е евтино, качествено, сигурно и полезно за хората, не виждам защо трябва да пречи на закона.
gozambo
Рейтинг: 789 НеутралноХайде стига с това лицензиране! Хората се нуждаят от свобода. То вече няма какво да не е лицензирано под предлог уж за здравето на хората. Не може всяка една дейност да бъде регулирана от държавния чиновник. Големи либерали сме когато става въпрос за половата ориентация, а кога стане въпрос за трудови дейности да не можем да свършим и най-малката работа, да извършим най-малката сделка без държавата. Всичко трябва да е регламентирано и за всичко да платим на някого. Само бюрокращия се въди по този начин. Парите от лицензирането отиват за издръжка на държавен апарат, който се занимава с лицензирането.
block
Рейтинг: 1096 Неутралнобакшишите от всички земни кълбета вият и хвърлят кинти за лобиране. нищо де. то едно време такова лобиране е имало срещу железниците - плашели се кравите, спирали да носят мляко...
просто пореден куриозен опит за който след време ще пише в учебниците по история.
irons
Рейтинг: 845 НеутралноВсеки би трябвало да има право на личен избор. С времето, Uber, а и други такива фирми ще стават все по-популарни.
Все едно някой да се опита да забрани И-бей - нали не са си платили в ЕС никакви лицензи за продажба на каквато и да е стока. Защото са посредници, също като Uber.
Tru Soulja
Рейтинг: 177 ЛюбопитноДа си плащат данъците и да ги видим?
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематirons
Рейтинг: 845 НеутралноПС: навремето файтонджиите и каруцарите са били по-силна гилдия от сегашните бакшиши. Заради тях, жп гарите са се строяли на края на градовете.
Сашо
Рейтинг: 958 Неутрално[quote#9:"irons"]Заради тях, жп гарите са се строяли на края на градовете. [/quote]
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillЗащото гарите са се строяли основно от самите градски власти. Е, слава Богу, Юбер заобикаля тази немалка пречка
irons
Рейтинг: 845 НеутралноППС: относно данъците: приходите в сметките на гражданите се следят от банките и се подават данни на данъчните, така че ще не ще, човек си подава данъчна декларация и си плаща данъците, ако получава пари от Uber. Правил съм го и аз - заради клиенти от чужбина.
А нали се сещате, с касовите апарати при бакшишите, какви шашми могат да се правят.
Накрая може да излезе, че държавата да е на сметка от Uber.
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#2:"shileto"]А оплакват ли се че не плащат данъци? [/quote]
А защо трябва всеки и за всичко да плаща данъци? Я помисли колко големи компании в България не плащат данъци? В Германия е същото. Големите компании така умело намират вратички в законите, че не плащат никакви данъци. Уорън Бъфет сам признава, че плаща по-малко данъци от секретарката си. В България няма мафиотска фирма, която да плаща данъци. Онзи ден имаше статия, че големите търговски вериги изнасят в чужбина всеки месец стотици милиони, но не плащат данъци. За какво сте се хванали с хора, които си осигуряват или някакви допълнителни доходи, или някакво минимално препитание за семейството, с това плащане на данъци. Нека да не плащат! Хората не трябва за всяка дейност да плащат данъци. Учителите, които дават частни уроци, а в България те са повече от евентуалните таксиджии на Юбер, плащат ли данъци? Някой да се е заял с тях? Селяните, които си продават стоката на пазара, плащат ли данъци?
pag
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#11:"irons"]приходите в сметките на гражданите се следят от банките и се подават данни на данъчните[/quote]
Culus capitem delitГлупости.........
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1438 НеутралноВ Гърция ''асфалтовите рицари''-бакшишите ритат яко против тази услуга !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Успех на Uber !
pag
Рейтинг: 289 Любопитно[quote#12:"gozambo"]А защо трябва всеки и за всичко да плаща данъци?[/quote]
Culus capitem delitДа бе, верно, защо ли? Защо пък всеки и за всичко да спазва законите? Я помислете колко хора не ги спазват, мафиите пък - хич! Я най-добре всеки да прави каквото си иска и както му хрумне, че да заживеем!
Да се чуди човек защо най-добре живеят там, където най-много плащат данъци и най-много спазват законите, направо необяснимо........
Emergen-C
Рейтинг: 226 Неутрално[quote#2:"shileto"]А оплакват ли се че не плащат данъци?[/quote]
#KOЙ номинира бокова!Кой не плаща данъци?
mun_cho13
Рейтинг: 631 Неутрално[quote#2:"shileto"]А оплакват ли се че не плащат данъци?
Led Zeppelin Forever !!![/quote]
Това е поредната опорна точка - какво значи "не си плащат данъци" ???
Убер има регистрирани фирми, вкл. и в БГ - и като всяко юридическо лице ще подаде данъчна декларация когато му дойде времето. И бъди сигурен, че ще плати изрядно всичко, което има да плаща ... за разлика от мутренските таксиджийски фирми. Ако говориш за шофьорите, които ползват приложението - те също по закон са задължени да подадат декларация и да си платят данъците. Ако не го правят - подлежат на санкция, също като обикновенните бакшиши.
Така че регулация си има - въпросът е както винаги на контрол.
А иначе е типична нашенска черта - да си мислиш, че успешен бизнес модел се прави чрез избягване на данъци. Напротив - става с добра идея, иновативност и дългосрочност.
joro4900
Рейтинг: 796 НеутралноНе виждам как Юбер ще действа в Германия. Регистрация, лиценз, данъци и здравни застраховки, 8.5 Евро на час...Иначе попадат в сферата на т.н. „работа на черно“, а там глобите започват от 50 хил Евр.
otg46594191
Рейтинг: 627 Неутрално[quote#1:"Emergen-C"]Повече конкуренция - по-добър продукт за потребителите! [/quote]
Да, но когато конкуренцията е нелоялна, нещата вече не стоят по този начин. Германия е сериозна страна и немците знаят какво правят. Между другото, там е силно разпространена практиката за споделено пътуване до някой град, още преди Юбер. Желаещите се свързват по интернет и си делят разноските.
gozambo
Рейтинг: 789 НеутралноНе може да се очаква мнозинството хора да разберат какъв необходим обществен прогрес е изобретяването на нови форми на организаця на обществот, които дават възможност на обикновените хора да заобикалят държавата и да извършват дейности зад гърба й, без тя да може да наложи контрола си и да ги обложи с данъци и в същото време да лишат голямата корпорация от бизнес. Това означава, че властта се връща в ръцете на хората, че хората сами правят своя живот. Корпорацията и държавата заробват хората и трансформират власт и ресурси в ръцете на шепа хора. Моята мечта, например е, чрез интернет и най-новите средства за комуникация хората да започнат да се организират за закупуване на храни директно от призводителя, елиминирайки търговеца. Например месо. Всеки има фризер, ако няма да си купи и заедно с други хора си поръчват месо, половин прасе, четвърт теле и пр. По-наедро, но пък на по-ниски цени. Производителят и той доволен, че си разделят с потребителят надценката, която слага търговецът. Търговецът по принцип оскъпява стоката поне двойно. А с днешните компютри, камери, селфони, програми, хората биха могли да наблюсават в реално време как се отглеждат животните, как се хранят и пр. И биха могли да поставят условия за начина на отглеждане, за да не ядат накрая антибиотици и хормони. Докато съществува посредник между производителя и потребителя на месо, последният ще яде хормони и антибиотици, защото търговските вериги притискат постоянно производителите да им дават по-ниски цени и производителите са принудени да отглеждат животните при мизерни услвия ичи чрез вредни методи на хранене, което води и до много заболявания на животните. Затова вместо да се упреква Юбер, по-добре да се мисли как във всички сфери да се избяга от контрола на държавата и да се елиминира голямата корпорация. как хората във все повече области да стават самостоятелни и сами да си организират живота и прехраната.
mun_cho13
Рейтинг: 631 Неутрално[quote#19:"dombi"]Между другото, там е силно разпространена практиката за споделено пътуване до някой град, още преди Юбер. Желаещите се свързват по интернет и си делят разноските.[/quote]
Led Zeppelin Forever !!!Така е ... сега се оказва, че и те нарушават закона
Което какво означава - законите са за хората и също като тях остаряват и не са адекватни на новите реалности. И тогава трябва да се променят ...
mun_cho13
Рейтинг: 631 Весело[quote#20:"gozambo"]Затова вместо да се упреква Юбер, по-добре да се мисли как във всички сфери да се избяга от контрола на държавата[/quote]
Led Zeppelin Forever !!!+++++++
pag
Рейтинг: 289 ЛюбопитноЛюбезно моля някой, който НАИСТИНА е ползвал такси Убер в СОФИЯ (не в Ню Йорк или Мелбърн) да сподели каква марка е бил автомобила, колко му е струвало пътуването, за колко време е дошъл автомобила, как се е държал шофьора.
аз бих се постарал да издиря няколко такива клиента и един-двама шофьора и да спретна една статия с личните им впечатления и мнения. Ако пък такива липсват, т.е. услугата не работи, публикациите за нея са безсмислени. Ама какво разбирам аз от журналистика........
Culus capitem delitАко няма такива, всички приказки тук, във форума, са празно дърдорене.
На мястото на автора (срамежливо подписал се като "Дневник"
mun_cho13
Рейтинг: 631 Неутрално[quote#23:"pag"]Любезно моля някой, който НАИСТИНА е ползвал такси Убер в СОФИЯ[/quote]
Led Zeppelin Forever !!!Отговарям на молбата ви ... аз съм ползвал Убер в София, както и в Париж и Сан Франциско. Колите в София са още малко, заради кампанията която се води и заплахите за конфискация на автомобила. Иначе веднъж ползвах Шкода Октавия, и веднъж Пасат. Изчакването е докато съответния шофьор потвърди поръчката, но веднъж влезеш ли в уъркфлоу-а - всичко си е ОК. Нямам спомен за цената, което означава, че не ми е направило впечатление да е по-скъпо от обикновенните бакшиши. Но сравнение не може и да става - в София само зелените таксита се доближават по комфорт, чистота и качество на шофьорите.
Като казвам Париж - това беше през февруари - на теория след забраната във Франция от 1 януари. Толкова за възможностите на остаряло законодателство да "забранява" нови иновативни услуги.
pag
Рейтинг: 289 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "gozambo":
Culus capitem delitКоментарът ви е много любопитен.
Вероятно се смятате за либерал с умерено десни разбирания, но сте класически анархо-комунист.
Малко сте закъснели обаче, тези идеи са били популярни през втората половина на 19-ти век, а оттогава човечеството е извървяло много, много път........
Тъпата майна
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#17] от "mun_cho13":
Това мнение е дело на една тъпа майнаМай нямаш никаква, ама никаква идея през къде минават плащанията на Убер и следователно как България няма да получи и левче данък от пътуванията
pag
Рейтинг: 289 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "mun_cho13":
Culus capitem delitБлагодаря, най-сетне да прочета лични впечатления, не преразкази.
Надявам се и други клиенти да споделят впечатления, шофьори - също, че да дискутираме на база реалности.
Все пак никой досега не ми е отговорил задоволително на въпроса за застраховката при произшествие и моля - без цитати от сайтове с голи уверения. Има си закон, в който пише що е "обществен превоз", какви са лимитите за застраховка "злополука" на пътниците в личен автомобил (доброволно, от 1000 лева) и в такъв, извършващ обществен превоз (задължително, от 20 000 лева). Не мислете застрахователите за глупаци, ако бяха такива, отдавна да са фалирали всичките, а такова явление не се забелязва......
Тъпата майна
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#23] от "pag":
левче бутилката, взимал я на 60 стотинки.
Това мнение е дело на една тъпа майнаВпечатленията за София:
Цена: в зависимост от трафика, дължината и особеността на маршрута може да излезе по-скъпо от такси, както и по-евтино. обикновено цената е същата. Цената на километър е по-ниска, но имаш 20 стотинки на минута превоз при Убер (не само в спряло положение), което до известна степен балансира сметката специално за София (тъй като тук пътуванията не отнемат малко време)
Автомобили: Случвало ми се е както БМВ 3-та серия тунинг (с Благоевградска регистрация), така и Лада Гранта. Два пъти съм попадал на този ладата, два пъти на един с Фокус, веднъж на Пежо 307, други ясни спомени за марки нямам.
Минуси: Поради малкото шофьори в София чакането обикновено е доста. Чакам по 15-20 минути, за да дойде да ме вземе някой вечер (живея между мол парадайс и околовръстното). Шофьорите обикновено не познават града, като изключим този с Лада-та. Трябва аз им казвам къде се намира това място и как да стигнат - което за мен не е проблем, но за много хора е
Плюсове: Шансът да попаднеш на готин шофьор е по-висок, отколкото при повечето таксиметрови фирми. Не покъртително по-висок, но все пак по-висок.
Забавно: Последния път този с Лада-та беше започнал да продава минерална вода вътре в колата
Заключение: TaxiMe трябва да пуснат плащания с кредитни карти и Uber няма да имат особено много силни козове.
pag
Рейтинг: 289 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Тъпата майна":
Culus capitem delitБлагодаря, много изчерпателен отговор.
Както и предполагах, първите шофьори ще са ексцентрици (в което няма нищо лошо, разбира се, даже напротив) и ще се чака доста, както и че (за разлика от други държави) цената няма да е по-ниска.
Хубаво е, че като цяло впечатленията ви са положителни.
Съгласен съм също, че най-естествения ход за една съществуваща класическа таксиметрова компания е не да протестира, а да разработи и внедри приложение за смартфон, аналогично на това на Убер. Няма да им струва кой знае колко, но с това ще елиминира единственото им конкурентно предимство и ще си гарантира, че и увеличат пазарния дял.
Жалко, че аз не мога да разработя такова приложение, че да забогатея.......
Тъпата майна
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#29] от "pag":
Филтрират добрите шофьори от цялото стадо и ти го докарват до 5 минути.
Това мнение е дело на една тъпа майнаПолзвай TaxiMe
pag
Рейтинг: 289 Весело[quote#30:"Тъпата майна"]Ползвай TaxiMe[/quote]
Culus capitem delitБлагодаря за съвета.
Не живея в София, когато имам работа там ходя с моя кола и много, много рядко (примерно пет пъти годишно) ползвам такси. Досега се качвах на каквото намеря (или ми поръчат), следващия път ще пробвам TaxiMe.
Emergen-C
Рейтинг: 226 Неутрално[quote#23:"pag"]Любезно моля някой, който НАИСТИНА е ползвал такси Убер в СОФИЯ (не в Ню Йорк или Мелбърн) да сподели каква марка е бил автомобила, колко му е струвало пътуването, за колко време е дошъл автомобила, как се е държал шофьора. [/quote]
#KOЙ номинира бокова!Три пъти последните две седмици - от и до летището, веднъж в града.
Една Тойота Аурис, един Фолксваген Пасат, един Шевролет, и трите коли бяха чисти, миришеха добре. Шофьорите бяха много симпатични. Цената от летището до града (с такси 15-18 лв) беше 12 лв. на идване и 10 на връщане (на идване имаше мач и задръстване). В града беше около 3 лв. Дойдоха за по-малко от 5 мин. Изключително коректно и вече никога няма да ползвам такси!
The_Curious
Рейтинг: 740 НеутралноTaxi me го няма за Windows mobile, a Uber ползвам от влизането им в Бълграия, редовно. Съподтавка с такси моха да направя лесно, наложи ми се да ползвам до като чаках от Uber да се сработят с мпята карта - такситаъа вече нямат шанс да съм им клиент. Пушещи шофьори, грубияни и "без дребни" да върнат, миризливи... изроди (попадал съм и на възпитани, костюморани, но един на сто). С Uber съм се возил на бмв х3, субару трибека, най-новия авенсис, форд фиеста, рено клио, дачия - не ми пука за колата, но не съм попадал на невъзпитан или недобре възпитан шофьор, а веднъж на пушач, който беше извън колата. Няма място за сравнение и по автомобили, може би само зелените таксита се приближават по чистота. За шпфирането, много по-безопасно се чувствам в кола на Uber, системата им на контрол е по-добра от ДАИ и техническите прегледи на бакшишите, а о самоте шофьори повече държат на реномето си. По цена, субективното ми исещане е, че с такси ми е по-скъпо като абсолютна стойност, а като цена/качество Uber-а бие с много. Та, очаквам тука по-скоро бакшишите да станат юбери, от колкото нещо друго, а проблема е в мениджмънта на самите таксиджойски фирми, който просто е неадекватен. За това харесвам новите технологии, не могат да бъдат овладени силово/законово от неадекватни дебили пиещи си ракията с мутри и прочее паплач с купени дипломи и чичо владика.
Nothing else, but more or less the bitter truth!Публикувано през m.dnevnik.bg
mun_cho13
Рейтинг: 631 Неутрално[quote#26:"Тъпата майна"]Май нямаш никаква, ама никаква идея през къде минават плащанията на Убер[/quote]
Led Zeppelin Forever !!!Имам достатъчно добра идея --- нали си виждам извлеченията
Но ако/като тръгне услугата - плащанията ще минават през Убер България, която вече е регистрирана. Така е в Западна Европа - не виждам причина да не така и в България.
А ако по някаква причина хитреят - то тогава си има (дали) органи, които да ги санкционират.
Иначе съм съгласен с коментара ви за услугата по-долу ... този с ладата не съм го засичал ... ще е интересно
Последно като клиент - аз съм доволен да има конкуренция и бакшишите да се размърдат, изчистят кочините и предлложат допълнителни услуги - вода, вестници, интернет и т.н.
Въпреки че харесвам и ползвам ТахиМе - приожението няма да им смени манталитета - конкуренцията ще го направи
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#25:"pag"]Вероятно се смятате за либерал с умерено десни разбирания, но сте класически анархо-комунист. [/quote]
Къде го видя този комунизъм? Напротив, това дава власт в ръцете на индивида и го прави възможно най-независим от колектива. Кеф ти днес участваш в една сделка с едни хора, утре участваш в друга сделка с други хора. Или същевременно участваш в множество социални мрежи с които си решаваш различни проблеми или постигаш различни цели. Комунизмът предполага участие в един колектив за всичко и колективът да започне да ти налага условия и ти не можеш повече да се отървеш от този колектив. Комунизмът предполага в същия този колектив или комуна едни другари да хванат властта и да я наложат над всички членове на колектива. Но когато си вършиш обща работа с други хора, но си абсолютно свободен да влезеш в сделката, да излезеш, да участваш само в еднократна сделка и колективът съответно се формира само за тази еднократна сделка и после се разпада, когато имаш възможността да участваш в неограничен брой колективи, тогава това не е комунизъм, защото нищой не може да налага властта си над индивида. Тогава индивидът държи максимално собствената си съдба в собствените си ръце. Що се отнася до анархизма- може вече да му е дошло времето. Капиталистически предприятия е имало още от най-древната ни история, но стана господстващ когато му дойде времето. Всички са съгласни, че има прекалено много държава, че държавата се е нагърбила с прекалено много функции и накрая нито една работа не може да свърши за света. Но повечето приемат това като необходимост, защото ако държавата се оттегли и настъпва хаос. Т.е. ние нямаме проблем държавата да се оттегли, но се страхуваме от хаоса. А подобни начинания решават точно този въпрос- оттеглянето на държавата без да настъпва хаос. Хората искат държавата да се оттегли, защото са намерили как да се оправят без нея.
gozambo
Рейтинг: 789 НеутралноИ защо не либертарианец, примерно? Либертарианците искат същото- индивидите да се разтоварят максимално от опеката на държавата.
skrita_sila_m
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#4] от "mapuhcku":
Да бе, ама ако такситата кажат, че не трябват да бъдат регулирани и лицензирани ще нададеш вой до небесата как тяхното лоби се опитва да заобиколи законите нали?
skrita_sila_m
Рейтинг: 120 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "gozambo":
Друже не знам дали си наясно но ЮБЕР е корпорация пар екселанс, така че не виждам те разбиват какъвто и да е корпоративен монопол при условие, че те самите са корпорация.
skrita_sila_m
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#29] от "pag":
Проблема на класическите такси фирми не е че не могат да разработят приложение (между другото такива има вече в БГ). Проблема им е, че подлежат на един тон регулации, докато ЮБЕР не, което автоматично създава нелоялна конкуренция. Все пак правилата трябва да са еднакви за всички, нали?
pag
Рейтинг: 289 Весело[quote#35:"gozambo"]Къде го видя този комунизъм? [/quote]
Culus capitem delitНе се засягайте, не ви съдя. Слава Богу, живеем в демократична държава и всеки има право на собствени убеждения и мнение.
Основният идеолог на анархизма е Бакунин, някои от последователите му еволюират към комунизма, при който "отмирането на държавата" и нейните институции е основен постулат. Свободен труд по вътрешно убеждение, никаква принуда и други красоти.
Да ви звучи познато?
Практиката в Русия е съвсем различна, разбира се, но това е друга тема.......
Forest
Рейтинг: 564 Неутрално[quote#20:"gozambo"]Моята мечта, например е,
Истината ни прави свободни.хората да започнат да се организират за закупуване на храни директно от призводителя, елиминирайки търговеца. [/quote]
има вече подобен сайт: https://farmhopping.com/bg
pag
Рейтинг: 289 ВеселоДо коментар [#39] от "skrita_sila_m":
Culus capitem delitСъгласен съм. Убер си е чиста таксиметрова услуга и трябва да се съобразява с изискванията за такава дейност. За кой ли път ще питам за застраховките при злополука, никой не ми отговаря.
Имах предвид, че ако класическите таксиметрови фирми внедрят аналогичен начин на поръчване (така ще спестят от диспечери и др.) и контрол на шофьорите си, ще предлагат не по-лоша услуга. Тъй като у нас няма ограничения на броя на такситата и скъпи лицензи, цените също ще са близки, с което предимствата на Убер ще изчезнат, а ще спечелят клиентите.
Но това не е моя грижа, а на собствениците на таксиметрови фирми.
skara
Рейтинг: 853 ВеселоТя сега ще стане готина!
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Проблемът е, че Европа се издържа от данъци върху всичко, докато САЩ се издържат от Данък печалба.
Скоро трябва да очакваме данък Светлина или данък Въздух във Европа. То това си е било, само имената са били различни - прозорец или дим! Та заради тези данъци можещите са хванали кораба за САЩ.
Европооо, Европо!
Emergen-C
Рейтинг: 226 Неутрално[quote#39:"skrita_sila_m"] Проблема им е, че подлежат на един тон регулации, докато ЮБЕР не, което автоматично създава нелоялна конкуренция.[/quote]
#KOЙ номинира бокова!Регулациите не са причина колите на бакшишите да са стари, раздрънкани, вонящи, по таксиметровите апарати да има помпи, бакшишът да е некъпан, да се мръщи на курс под 20 лева и да пуши в колата. Напротив. Регулациите би следвало да направят таксиметровата услуга ПО-ДОБРА от тази на Юбер. В Германия такситата са повечето мерцедеси Е класа. Нови. Чисти. Шофьорът те качва от тук до другия ъгъл, пък и ти благодари. Тарифата е една за различните фирми. Няма нужда да се гледат с лупа лепенките на вратите, дали е 90 стотинки или 90 лева на километър. Шофьорът слиза от колата и ти товари багажа. Не може и дума да става за пушене в колата. В Германия преимството на Юбер е, че е ПО-ЕВТИНА услуга. В България предимството на Юбер е, че е ПО-ДОБРА услуга. Ако има таксиметрова компания да направи ап, с който мога да викам такси, за маршрут, който аз предварително съм задал, който маршрут да се таксува през този ап, а не през апарат, който върти каквото си иска, да не се налага да се ровя за 2 лева, ами плащането да минава през кредитната карта, и след това да мога да дам оценка на шофьора, за да може клиентът след мен да знае с кого си има работа - тогава ще се возя на българско такси. Дотогава - само с Юбер.
skara
Рейтинг: 853 ВеселоКакво сте ке хванали за цените, че били ниски?
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Вчера имаше репортаж - разликата е само бакшиша!
Като всяко ново нещо - всички го отричат днес, а утре всички го възхваляват!
Да беше за първи път?
Основателен е въпросът със застраховката, но това е решимо много лесно!
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#38:"skrita_sila_m"] че не виждам те разбиват какъвто и да е корпоративен монопол при условие, че те самите са корпорация.[/quote]
Ти не виждаш, но аз виждам. Давал съм и друг път примера с Лас Вегас. Таксиметровата дейност стана монопол на три фирми, които ползват дори едни и същи диспечери и работят в един офис. Никой друг не може да завърти таксиметрова дейност, защото услужливата държавна администрация измисли редица условия за лицензиране, между които и да имаш най-малко петдесет автомобила. Кой човек, който не е наследствен милионер, може да започне този бизнес? Кой може да купи петдесет автомобила в началото на бизнеса си? А дори и да успее да ги купи, то има и много други препятсквия, които трябва да прескочи и със сигурност няма да ги прескочи, защото държавата се е ангажирала изцяло само еди кои да правят този бизнес. Юбер разбива ли монополът на тези мафиоти? Разбива го. Дотук установихме- Юбер разбива монополите в този бизнес.
Нека да преминем към корпоративния монопол. Корпоративен монопол има само тогава, когато има монопол. Може да има корпорации, но в същото време всеки, дори и най-бедният, който има автомобил и иска да се занимава с таксиметрова дейност, да не му се пречи по административен път да упражнява такава дейност с невъзможни изисквания. Само минимални ограничения от рода на- лош рекърд по безопасността на движението- хващан с алкохол, с много нарушения и пр. Но нищо друго.
Вярно, Юбер е корпорация, но тя извършва предимно информационни услуги. Истинските субекти на икономическа дейност са самостоятелните таксиметрови шофьори, а те вече не са корпорация. Ето така също се разбива и монополът на корпорацията. Веднъж разбиваш монополните корпорации, втори път изнасяш дейността извън корпорацията, защото ние не можем да кажем, че цялата дейност минава през Юбер. Напротив, там минава само малка част, малък процент дейност и пари. Над деветдесет на сто от дейността е пренесена при свободните таксиджии, които сами са си работодатели, мениджъри и работници и които сами упражняват тази дейност извън каквато и да е корпорация. Над деветдесет на сто от парите / не мога да кажа точно колко/ изобщо не преминават през Юбер, нито Юбер има контрол над тях. В този смисъл можем да кажем, с Юбер таксиметровата дейност има над 90% по-малко корпорация.
gozambo
Рейтинг: 789 НеутралноЮбер не просто разбива монополите, направо ги кърти.
gozambo
Рейтинг: 789 НеутралноЮбер е шок за политиците, които не могат да си представят как така изведнъж ще спрат да получават за кампаниите си, а оттам и за собствените джобове, пари от абсолютно сигурни източници.
Emergen-C
Рейтинг: 226 Неутрално[quote#48:"gozambo"]Юбер е шок за политиците, които не могат да си представят как така изведнъж ще спрат да получават за кампаниите си, а оттам и за собствените джобове, пари от абсолютно сигурни източници.[/quote]
#KOЙ номинира бокова!Tук е ключът от палатката, особено в случая с Германия, където политиците са свикнали на твърде солидна подкрепа от какви ли не профсъюзи и компании. Сега е ред на ЕК да покаже дали се грижи повече за корпорациите и статуквото, или за обикновения човек.
Борислава (be_free)
Рейтинг: 1105 ВеселоНа нелицензирани таксита може и да не им плащате за превоз. Няма как да ви осъдят, пробвахме го с едно убур такси в София и стана.
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Борислава (be_free)
Рейтинг: 1105 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "Emergen-C":
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Не си ли чувал за TaxiMe?
block
Рейтинг: 1096 НеутралноДо коментар [#50] от "Борислава (be_free)":
[quote#50:"Борислава (be_free)"]На нелицензирани таксита може и да не им плащате за превоз. Няма как да ви осъдят, пробвахме го с едно убур такси в София и стана. [/quote]
интересно, как стана? дойде дъгоцветният летящ еднорог и спря финансовата транзакция? може би трябва да смените дилъра
Archer
Рейтинг: 907 Неутрално[quote#19:"dombi"]Желаещите се свързват по интернет и си делят разноските. [/quote]
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.А шофьора плаща ли данък? А регистриран ли е по ДДС? А тея дето вземат стопаджии плащат ли данък? А ти декларираш ли си всички доходи и заеми ? Ае сиктир..
skara
Рейтинг: 853 Весело[quote#53:"Pow"]А шофьора плаща ли данък? А регистриран ли е по ДДС?[/quote]
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Щом е регистриран в Юбер - трябва да плаща.
По ДДС - доброволно е! И тебе не те касае за крайната услуга!
А за тарикатчето, дето не платило: скоро, моме, и Юбер ще го направим по наш тертип: не плащаш и идват още малко юнаци и плащаш и техните курсове! Докато има селски тарикати - ще има и селски биячи!
Georgi Kovachev
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#2] от "shileto":случайно да знаеш колко данъци печалба плаща Лукоил,ще те подсетя 0.00лева за всичките години откакто е собственик на бургаската рафинерия
Archer
Рейтинг: 907 Неутрално[quote#54:"skara"]Щом е регистриран в Юбер - трябва да плаща.
Цялата мара втасала, та юбер е проблема. Споделени пътувания има открай време, това е просто начин да се опростят. Едва ли някой тук може да критикува юбер при положение, че едва ли има човек във форума, който да си плаща всички данъци, да отичта всички приходи, да регистрира всички заеми които взема / дава и нито веднъж да не е нарушавал ЗДП. Както някой каза - на запад предимството е , че е по-евтино, а тук - че е по-качествено като услуга.
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.По ДДС - доброволно е! И тебе не те касае за крайната услуга! [/quote]
Поста ми беше ироничен, но явно не си прочел коментара, който съм цитирал
Борислава (be_free)
Рейтинг: 1105 ВеселоПроблема е само един, че ъбър трябва да е напълно безплатно
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#55] от "nibelung2":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЪ? Я посмали малко. Дълги години беше най-големият данъкоплатец, с 9% от родното БВП.
Да обобщим мненията:
1. Всеки трябвало ад има право на избор - разбирай, всеки трябва да може да избира дали да плаща данъци или не.
2. УБЕР е бъдещето - разбирай - в бъдещето няма данъци, а правилата се заобикалят.
3. УБЕР е иновация. Къде точно е иновацията не знаем, щото мобилни приложения има от 10 години, а тарикати, дето не плащат данъци от още повече, но предполагам и затова има обяснение.
4. Щом е по банка всичко е законно. Нищо, че ти реално не плащаш на този, който ти извършва услугата, с което и нищо не е законно на практика.
А никой дори не се замисля какво би се случило, ако някой убер те претрепе някъде, защото те не носят отговорност както една такси компания я носи.
Важното, че колите им били нови... Аз старо такси не помня да съм виждал от поне 5 години, ма нищо. Важното е разбирачи да има. И тарикати, дето не обичат плащане на данъци.
Georgi Kovachev
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#58] от "Darth Plagueis":точно така 9%от БВП,но акциз и ДДС,но нито една стотинка корпоративен данък ,можеш ако искаш да направиш справка в НАП,и след това да пишеш,но не като за бабички от червен клуб.посещавайки скоро Лондон,моят приятел шофьор от UBER разказа в пълни детайли как функционира платформата: 1-всеки шофьор си има персонален лиценз 2-колата също има лиценз 3-чиста шофьорска книжка 4-тест за уменията на шофьорите 5-официална банкова сметка валидирана и пред данъчните 6-никъкъв кеш,сметката се изчислява от сървъра засичайки колата и на пътника и шофьора се изпраща еднакво съобщение за сумата 7-професионална застраховка вкл.и за пътниците 8-пътника оценява със звездички шофьора 9-приятелят ми плаща данъците върху дохода получен по банковата сметка дотук всичко е кристално ясно само на някои хора от Ганкиното кафене им са иска да продължаваме да сме в тинята,правейки умозаключения като колко дявола могат да се съберат на върха на иглата
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#50:"Борислава (be_free)"]На нелицензирани таксита може и да не им плащате за превоз. Няма как да ви осъдят, пробвахме го с едно убур такси в София и стана.[/quote]
Затова ни е на това положение държавата, че всеки гледа как да излъже. Но нека се има предвид, че ножът е с две остриета. Веднъж Борислава може да попадне на шофьор, на който може да не плати и онзи да не може да я осъди, но втори път може да попадне на шофьор който да я понабие и пооноди.
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#54:"skara"]Докато има селски тарикати - ще има и селски биячи![/quote]
Стига селските биячи да могат да разберат кой кого вози и кога. Но няма как да го разберат, защото няма никакви опознавателни знаци, че колата е такси и не може да се разбере, че някой някого качва за пари.
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#57:"Борислава (be_free)"]
Проблема е само един, че ъбър трябва да е напълно безплатно[/quote]
Напълно безплатно няма да е. Ако не дадеш пари, трябва да направиш на шофьора някаква услуга. Попътно.
gozambo
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#58:"Darth Plagueis"]А никой дори не се замисля какво би се случило, ако някой убер те претрепе някъде, защото те не носят отговорност както една такси компания я носи. [/quote]
Я кажи каква отговорност носи една такси компания? Ще ти кажа, никаква. Такси компанията си има иншуранс, който изплаща щетите. Юбер шофьора също си има иншуранс, който плаща щетите. Но в крайна сметка това е избор на клиента, защо държавата трябва да се меси в неговия избор? Клиента си поема риска съвсем съзнателно. Когато клиентите решат, че е по-сигурно с лицензираните таксита, воала! Стига държавата се е грижила за здравето на потребителите, защото това основно е повод да налага контрол и да създава монополи.В Америка държавата дава монопол на Биф Фарма, защото е много загрижена за здравето на пациентите. В същото време е напълно ОК ако някой няма пари да се лекува и умре.