Тайният план на Facebook да убие Google

Facebook иска да убие Google. Или най-малкото да го прати далеч назад след себе си. Така смята Армандо Бионди, съосновател на компанията AdEspresso, която предлага услуги за оптимизиране на рекламите във Facebook.
В свой коментар за онлайн изданието Venture Beat Бионди заявява, че вече си личат няколко микротенденции, които подсказват какъв е тайният план на Facebook да убие Google. Той е базирал анализа си само на публично достъпната информация, въпреки че като партньор на Facebook разполага и с вътрешни данни.
Първата тенденция е лесна и видима - голям фокус върху мобилните телефони. Все повече хора започват да използват интернет предимно от мобилните си устройства. Всъщност 91% от жителите на САЩ имат достъп до такава джаджа във всеки един момент. Именно затова Facebook предлага все повече услуги за мобилни устройства.
Втората тенденция е промяната в поведението на потребителите. За все по-голяма част от тях социалните мрежи се превръщат в основен източник на новини и информация. И тук основна роля играят мобилните устройства. За хората е по-лесно просто да видят какво ново има в потока от публикации отколкото да търсят чрез мобилните си устройства. Google също е наясно с това и поради тази причина компанията полага толкова усилия в улесняването на търсенето в интернет чрез мобилно устройство.
Третата тенденция е, че Facebook реално печели от усилията си в мобилния сегмент. Компанията обяви, че вече 73% от приходите й от реклама се генерират от мобилни устройства. Google все още разчита основно на приходите от т.нар. десктоп трафик или компютри и лаптопи.
Освен това Facebook трупа стабилни позиции и в онлайн видеото. Потребителите на социалната мрежа вече правят по над 4 млрд. гледания на видео дневно, с което я превръщат в много сериозен конкурент на YouTube.
Бионди посочва и неуспешните опити на Google да навлезе в сферата на социалните мрежи. Дори и Google+ не може да конкурира Facebook по популярност сред потребителите.
Освен това и двете компании се надпреварват коя ще свърже следващия милиард потребители с интернет. Facebook навлиза все повече и в други бизнеси на Google като онлайн реклама и инструменти за помощ на рекламодателите, мобилни разплащания и др.
Въпреки че наскоро Марк Зукърбърг отрече, че се конкурира с Google и обяви, че компанията се развива така, както смята, че е правилно, Бионди е уверен, че Facebook в крайна сметка наистина иска да атакува интернет гиганта. Според него социалната мрежа разполага с всичко необходимо да се превърне във втората компания на стойност над 1 трилион долара след Apple, която е най-близо до постигането на този рекорд.