Търсачката на Google влошава качеството на резултатите, твърди проучване

Търсачката на Google влошава качеството на резултатите, твърди проучване

Търсачката на Google влошава качеството на резултатите, твърди проучване
Резултатите, които търсачката на Google показва, невинаги са в максимален интерес и полза на потребителите. Това посочва ново проучване, направено от специалисти от Columbia Law School и Harvard Business School и спонсорирано от конкурента на Google Yelp.
При търсене на информация за ресторанти например Google показва каре с избрани от собствените си продукти резултати. Това каре застава на най-горното място в резултатите над обикновените сини линкове, които са известни като "органични резултати", т.е. избрани единствено от алгоритъма на Google, който има равни критерии за всички.
В карето обаче място практически винаги намират само резултати, които идват от други продукти на Google. Интернет гигантът редовно е обвиняван от конкурентите си, че това вреди не само на тях, но и на потребителите. Google категорично отрича, че прави това с цел да налага своите продукти. В резултат дори и Европейският съюз започна разследване.
Проучването на специалистите е проверило какви са разликите при търсене на едни и същи термини, но с различни настройки. Първо е било направено търсене с настройките по подразбиране на Google. След това то е повторено, като се използва добавката за браузъра Firefox Focus on the User - Local, която е разработена от Yelp и TripAdvisor. Тя взима органичните резултати на Google и заменя избраните от компанията, като ги поставя в карето, което носи името OneBox. Ако всичко е както Google казва и не налага приоритет на своите услуги, резултатите от търсенето би трябвало да са идентични.
"Google твърди, че OneBox просто извежда на по-удобно място резултатите. Понякога, както нашите A/B тестове показват, това не е така. Те всъщност деградират своето собствено търсене, когато в резултатите има някой, от когото се притесняват. Това не е много в духа на Google и не ви дават най-добрия продукт", коментира пред онлайн изданието International Business Times Тим Ву, един от авторите на проучването.
В теста са участвали общо 2690 души. Резултатите показват, че вероятността хората да взаимодействат с резултатите от търсачката е с 45% по-голяма, когато данните са органични. Хората откриват малките знаци, които им подсказват, че резултатът е реален, като например броя ревюта, къде са поместени те. Оказва се, че потребителите предпочитат резултатите на Expedia, Yelp, ZocDoc спрямо тези в Google+, които смятат за не толкова коректни. "Защо най-известният ресторант в Ню Йорк има само три ревюта? Моята теза е, че където стъпи Google+, след него следват лоши неща. Има война между истинската душа на Google и Google+ и аз стискам палци на Google", допълва Ву.