IBM Watson вече може да анализира тона на съобщение

IBM Watson вече може да анализира тона на съобщение

Watson ще бъде една от най-важните разработки на компанията и за вбъдеще, уверява изпълнителният й директор Вирджиния Ромети.
Watson ще бъде една от най-важните разработки на компанията и за вбъдеще, уверява изпълнителният й директор Вирджиния Ромети.
Често пъти хората си навличат недоволство защого са били разбрани погрешно. А това пък е станало заради неправилен тон на говора или дори на написания от тях текст. Интелигентният суперкомпютър на IBM Watson вече също може да разпознава и анализира тона на съобщението, съобщава онлайн изданието VentureBeat.
Чрез технологията Watson може по-добре да разбира контекста на казаното, както и да разбира посланието на съобщението. Освен това системата може да се използва за подобряване на комуникационните умения на хората, пише в официалния блог на IBM Рама Акиражу, един от водещите специалисти по проекта Watson.
IBM Watson Tone Analyzer е приложението, което ще може да се използва от хората. За сега то е експериментално. Готовият текст трябва да се копира в приложението и след няколко секунди Watson дава своя анализ за емоционалния и социалния "заряд" на текста. Софтуерът подчертава думите според това как звучат. Накрая има и графика, която показва какъв стил доминира в текста, например отвореност към комуникация или пък твърде много негативност и т.н. Watson дори ще предлага по-подходящи синоними на думите.
Чрез подобен анализ хората ще могат да подобряват комуникационните си умения, смятат от IBM. Софтуерът ще помага за изглаждането на бизнес комуникацията, брандиране на личността или просто за подобряване на личните умения. За сега технологията ще работи само с текст.