Disney създаде реалистични гъвкави фигури чрез 3D принтер (видео)

Disney създаде реалистични гъвкави фигури чрез 3D принтер (видео)

Disney създаде реалистични гъвкави фигури чрез 3D принтер (видео)
Кадър от видеото
Disney Research обяви, че е разработила нова технология за триизмерно принтиране, която позволява създаването на гъвкави фигури и играчки от един материал и без части и стави, съобщава онлайн изданието StuffedParty. Технологията е доста обещаваща и може да промени начина, по който се създават екшън фигурки и дори плюшени играчки.
В момента създадени чрез 3D принтер фигури са неподвижни и твърди. За да могат да се движат, трябва да се произвеждат на части със стави и да се сглобяват на ръка. Новата технология позволява създаването на фигурка от един материал, но с различна степен на гъвкавост във различните краища и участъци.
Например Disney Research са направили фигурка на бъдещо плюшено мече, което може да има движещи се лапи и мек корем. Гърбът, рамената и главата обаче, може да са по-тръди, а вратът - също по-мек, за да позволява известно движение на главата. Структурата ще замени обичайния пълнеж на плюшените играчки, или най-малкото ще намали значително количеството му.
Същата технология може да се използва и за екшън фигурки. Подобно на броненосеца, който пък е още по-подвижен.
Гъвкавостта се постига чрез принтирането на материала като микроструктура. В зависимост от нейната форма, се постига различна гъвкавост, но същевременно може да се използва само един материал и цялата фигура да се направи наведнъж. Чрез софтуер се създава 3D модел на бъдещата фигура, върху който се указват местата, където тя трябва да е по-гъвкава и колко точно.
За сега от Disney Research не уточняват конкретни срокове за използване на технологията. По нея все още има работа за доусъвършенстването й преди да е готова за по-широка употреба. Ползите от разработката обаче биха били големи, защото чрез нея ще се намалят производствените разходи и ще могат да се създават по-реалистични фигури без видими стави и сглобки.