Как селфи пръчките могат да те направят милионер

Как селфи пръчките могат да те направят милионер

Как селфи пръчките могат да те направят милионер
Селфи пръчките придобиха доста голяма популярност през последните години. С тях лесно може да се правят интересни селфита и видео клипове, както и да се включат повече хора в един кадър.
Разбира се, не всички са почитатели на тези аксесоари, като те дори са забранени по време на някои концерти и представления. Въпреки това доста хора вече имат селфи пръчка. От това най-доволен е Уейн Фромм, който се самоопределя за изобретател на модерните селфи пръчки.
Той прави уточнението "модерни", защото далеч не е първият човек, който е слагал камера на пръчка. Това вероятно е инженерът Хироши Уеда на Minolta, който е правил подобни експерименти още през 80-те години на миналия век. Поне той е извършил първият документиран опит, макар че вероятно преди него и други хора са имали подобни идеи.
Фромм обаче вижда своето изобретение като доста по-различно. "Моето устройство е предвидено да се използва с всяка камера и всеки мобилен телефон. Оригиналната селпфи пръчка е доста по-сложна. Моята трябва да издържа в Арктика, прегазих я с трактор, чийто гуми са по над 450 кг", коментира Фромм пред онлайн изданието Business Insider.
Още през 2005 г. той е подал документи за патентоване на изобретението си. Година по-късно започва да продава неговата първа версия, наречена Quik Pod. За негов късмет и едновременна беда, продуктът се харесва твърде много. В последствие Фромм открива, че в интернет се продават десетки най-различни копия и фалшификати на неговото изобретение. Открива такива дори в магазините в неговия район в Канада, като на опаковките дори са използвани промо снимки на неговата собствена дъщеря.
Той обаче е наясно, че няма ккакво да направи, пък и не е изобретил идеята за поставяне на камера в края на пръчка, просто е направил по-различна интерпретация. Затова решава да изпъкне с качество. Осъвременената версия на неговия Quik Pod е още по-здрава и устойчива на елементите. Фромм я предлага на изгряващата компания GoPro, която харесва идеята и постепенно селфи пръчките придобивят все по-голяма популярност.
"Продажбите са доста добри и за доста дълго време. Има ни в най-големите магазини. Предлагат ни в 42 държави", коментира Фромм. Вече е продал над 1 млн. бройки, като най-евтините са по 30 долара, а най-скъпите - по 70 долара, като паралелно с тях предлага и множество адаптери и допълнителни аксесоари. Фром споделя, че не се интересува от копията, които се продават за масови потребители. Доволен е от нишата, която е открил за GoPro и ще продължава да развива компанията си в тази посока.