За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Изо Дзадзе
Рейтинг: 2352 НеутралноБе тия като правят нещо мислят ли? От какъв зор устройство за дистанционно отчитане ще има такъв достъп, че чак да изключва спирачната система!!!
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.cybersas
Рейтинг: 180 НеутралноИма достъп до компютъра на автомобила, за да сваля данните - оттам насетне - хакване и получават достъп до останалите функции.
Infernus
Рейтинг: 122 ЛюбопитноЯвно не много разумни хора са ги мислили тези неща, че да дадат толкова много права през отдалечена връзка. Да не са мислили да ъпдейтват софтуера отдалечено за да им изчезнат сервизните акции по евтини?!? Друга логика не виждам.
Дела трябват, а не думи.А това че производителите все се опитват да минат тънко не е от последните нови модели, това с връщането на километражите можеше да е 100 пъти по защитено....
Н. Колев
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#1] от "today":
Самото устройство няма директен достъп до всички тези функции, просто статията е непрецизно преведена. OBD2 е протокол за комуникация между различните управляеми модули на съвременните автомобили и позволява конфигурирането им в частност. Въпросната джаджа също ползва този протокол, за да се интегрира в системата на автомобила, и на практика е заден вход. Проблемът възниква от това, че този тип устройства са сравнително универсални и целенасочено предоставят много гъвкави средства за мениджмънт - точно от тези оставени по подразбиране "екстри" се възползват хакерите.
Изо Дзадзе
Рейтинг: 2352 НеутралноДо коментар [#4] от "Н. Колев":
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.В такъв случай да направят важните промени да са достъпни само с цифров подпис, айде че са пуснали чистачките майната му, ама да ти изключат спирачките е ...
simko4
Рейтинг: 95 НеутралноНай-елементарното е да се хванат сега и да си оправят пропуските, не че и на това няма да му се намери цаката..но това са нормалните неща.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3685 НеутралноНа бас, че Лада Гранта е напълно защитена от хакерски атаки!
I 💜 Leka BorislavovnaTerry bear
Рейтинг: 180 НеутралноИма защо да не харесвам новите модели, излизащи на пазара...
http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/Ghost
Рейтинг: 761 ВеселоТърся кола на старо...ама, много на старо...нещо от преди 74 г. и да не е Москвич, че от миризмата на бензин в него, повръщ@м.
Форумът е в будна кома...Цена: по договаряне.
raven
Рейтинг: 466 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Ghost":
Шев Малибу 1973 устройва ли те? Още е в движение. Мога да си я купя обратно.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1291 Неутралнолада Кранта е защитена и от запалване.Щом тавариш Пути лично и собственоръчно се мъчи да я запали/да стартира двигателя/ и не можа ,прави си сметка как ще я спрат дистанционно.Първо няма палене,а ако запали няма спиране.Руска техника.Груба,но ненадеждна.
stef
Рейтинг: 688 ВеселоСега ще почнат оправдания - хакнаха ми спирачката и затова кравата ми влезе през стъклото...
StefPandipool
Рейтинг: 122 ВеселоНяма да си купя чисто нова кола, ама поради други причини
Иначе по темата.. колкото повече екстри, толкова повече електроника и съответно по-големи шансове за хакване и повреди..
niakoi_si
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#3] от "Infernus":
" пращат телеметрия към компанията. Идеята е да следят къде и как се кара колата. Правят го и компании за служебните си автомобили, даже и в БГ. Тук вече е въпроса, колко законно е това. Реално ОБД буксата на колата е измислена с добра цел, след това обаче някой я е ползвал за да навреди. Дали е виновен производителя на автомобила в случая или тоя който е забучил джаджата там?
Проблема е малко по-различен. Всички съвременни автомобили имат ОБД букса. От там може да се получи достъп до всички елементи на автомобила. Идеята обаче е тая букса в нормално състояние да седи празна, а да се ползва в сервиза.
Някой застрахователи и дилъри на автомобили в САЩ обаче ползват устройства, които са закачени постоянно към буксата и после по безична връзка "жисием
niakoi_si
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#13] от "t0d0":
Описаното в случая съвсем спокойно може да се случи и на 10 годишна кола. Ако имаш ОБД букса...
Иван Арнаудов
Рейтинг: 801 Неутрално[quote#5:"today"]да направят важните промени да са достъпни само с цифров подпис[/quote]
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Принципно - да, но тогава почваш да се чудиш какво да се направи, когато изтекат частните ключове на оторизираните да бърникат устройства или дори само един сертифициращ орган бъде компрометиран и започне да подписва зловредни ключове, които колите приемат. Тогава ще трябва да измислиш механизъм за валидиране и ревокиране на ключове и общо взето ще се докараш до хавата на настолните операционни системи, където същият проблем е отворен вече повече от десетилетие и все още не е намерено адекватно решение (макар сега да сме много по-близо, отколкото само допреди 2-3 години...).
По-скоро трябва малко здрав разум и автомобилните производители да спрат да мислят за компютризацията само от гледна точка собственото си удобство и това колко готино звучи да си напишеш в брошурката на автомобила нещо свързано с компютър. В момента интернет комуникацията и защитата на данни онлайн е все още в епохата на Дивия американски запад през 50-те години на 19 век - всеки може да те отстреля и никой не може да ти помогне. Твърде е рано да се доверяваме на тези технологии за конвенционална употреба в автомобили, жилища и т.н.
pipon
Рейтинг: 122 НеутралноTе ви интернет на нещата у пълния му блясък
,бухахаха
a4kataaa
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "cybersas":
А за какво са им на застрахователните компании тези данни?
Infernus
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#14] от "niakoi_si":
Дела трябват, а не думи.Със сигурност тука не говорим за ODB-II или там който е последващият стандарт, връзвал съм коли с такава букса и не съм видял да можеш да си правиш такива експерименти, според мен тук говорим за други протоколи и начини на връзка. ОДБ-то е доволно старо да задоволи всичките мераци на автопроизводители, по скоро са направили нещо ново най вероятно все още не са се събрали около един стандарт.
jiffylube
Рейтинг: 122 НеутралноДо това водят прекалените напъни да си "смарт". Следващата стъпка сигурно ще са антивирусните за автомобили, блокиране на мобилен трафик и т.н. ненужни "технологии"...
Парадоксално електрониката се оказва едно от най-уязвимите места и може би една от най-сериозните заплахи за сигурността при автомобилите. Подозирам, че генезисът е в идеята за повече екстри и "иновации", изкуствено породени нужди, които да наложат продажбата на още повече нови автомобили, чиято годност от своя страна се съкращава все повече и повече.
Йосиф
Рейтинг: 409 НеутралноНазад към Москвича! Него не могат да го хакнат.
rakasТорбалан
Рейтинг: 352 ВеселоДо коментар [#7] от "Blood Red Skies":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganТя е защитена от всякакви опити да бъде подкарана. Освен ако не бъде впрегнато добиче...
Fred
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#3:"Infernus"]че да дадат толкова много права през отдалечена връзка.[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Те на са го мислили да им дават такива права, но хакерите са намерили задна вратичка.
Това е същото като вечната борба вируси-антивирусни програми. Уж всичко е премислено в приложният софтуер и ОС нещата да са сигурни а пък се намират хора които измислят вирус който да намира задни вратички и недомислици.
Нещата са прости, софтуера го мислят екипи от десетки или няколко стотин души а задните вратички търсят десетки хиляди. В първият случай са специалисти на заплата а тези които пишат вирусите или пробиват защитите са силно мотивирани и високо квалифицирани, знаят и най-дребните карантии на софтуера. Пък и да намериш слабото място все пак е по-лесно отколкото да направиш софтуер който да няма такова.
Вечната борба на меча и бронята. Аз самият в онези най-най-първите години когато още нямаше торенти и хакери съм свалял защити на програми за лична употреба. От онези shareware които ти дават примерно 30 дни употреба и след това спират. Да го купя нямам пари и затова му търся начина да продължа да го ползвам. Страшно вълнуващо е, по цели нощи не спиш докато първо намериш как е направена защитата и второ как да я заобиколиш. Изключителна мотивация, много повече от тази на наемен работник. Добре че се появиха тракерите та си спестих тези безсъници.
Fred
Рейтинг: 581 НеутралноА проблемите тепърва ще идват. Защото едно е да ти откаже текстообработващата програма и съвсем друго примерно пералнята свързана към Интернет или пази Боже автомобила. Последствията са несравними. Едно трябва да се знае, щом е софтуер рано или късно ще му намерят цаката.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Куха Лейка
Рейтинг: 124 НеутралноТази статия е написана с цел сензация, но реалността както винаги е по-различна! В щатите съществува застрахователна услуга, при която застрахованият автомобил има връзка с централата и ако не можеш да се справиш могат да ти помогнат да стартираш двигателя или ако ти прилошее или се случи някакво нещастие да го угасят! Хаквайки тази услуга, може да запалиш или да угасиш двигателя и толкова! Останалото с изключването на спирачките е фантасмагория (да педалът става твърд, ако не работи хидроусилвателят заради спрял мотор, но спирачките РАБОТЯТ)! От догодина за всички автомобили в ЕУ ще има връзка с телефон 112 и "хакването" очаквам да е свързано с нежелани обаждания.
fpyyh
Рейтинг: 122 НеутралноДжиповете са имали дупка от алчност - в американските модели е имало вграден mifi hotspot от sprint, който ти предлага през менюто интернет срещу 9.99 на ден или 31.99 на месец. за поддръжка на услугата са оставили няколко допълнителни порта отворени, през които може да се стигне винаги до колата, дори тази функция да не е активирана. контролът е бил пълен - от какво се вижда на екрана до въртене на волана, дистанционно натискане на спирачките и т.н.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите