За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
foxa5
Рейтинг: 233 НеутралноСкоро ще има коли без "задкормилно устройство", което поне за БГ ще е стъпка напред.
EU defender
Рейтинг: 903 НеутралноМдам.... и не само в автоиндустрията ще има мащабни промени. Идва най-мощната вълна на Кондратиев. Доста народ ще се издави....
The best way to predict the future is to invent it.oporna_to4ka
Рейтинг: 139 НеутралноНемците изостават с електрическите, и ще глътнат въздух ако не се ориентират.
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаБоби Колев
Рейтинг: 1135 НеутралноМисля, че в обозримо бъдеще ще има съществена промяна на върха на Епъл...
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083zero_day
Рейтинг: 64 НеутралноАми добре се ориентират, ясно е, че електрическите автомобили тепърва ще отхапват пазарен дял от конвенционалните. Когато се стигне до пробив при батериите, няма да има особена причина да караш нормален автомобил, освен носталгия.
zidane
Рейтинг: 928 ВеселоДо коментар [#4] от "Боби Колев":
вярно е, че Тим Кук дотук само следва събитията, но пък кешира здраво, а акционерите едва ли ще искат "новия Джобс", докато джобовете са пълни...
karni
Рейтинг: 151 ВеселоЩе патентоват кола с кръгли гуми
citoplast
Рейтинг: 346 Неутрално[quote#3:"oporna_to4ka"]Немците изостават с електрическите, и ще глътнат въздух ако не се ориентират.[/quote]
izcialo-elektrichesko-porshe-6042588
Имало едно време ссср...http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/pyrvoto-
Николай Теллалов
Рейтинг: 676 НеутралноНищо не каза реално, направи се просто на ванга с тия си важни недомлъвки и общи приказки.
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратЗа индустрията практически нула, само за ползвателите на продукта на тазииндустрия.
Ами да го кажа вместо него: роботизирано масово производство. Увеличена безработица, а оттам е неплатежспособност. Ще си стоят лъскавите супертехнологични коли без купувачи.
Публикувано през m.dnevnik.bg
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1438 НеутралноДо десетина години електрическите автомобили ще имат сериозен дял от пазара.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Lord
Рейтинг: 902 НеутралноApple са силни в това да правят страхотни телефони, които обаче имат 50-60% марж на печалбата. В техния свят, един телефон струва 1000 евро и се сменя на две години. Това няма ама нищо общо с автомобилите, където маржът е десетина процента и срокът на използване е поне десет години. Така че е хубаво да си куул и да ти се връзват разни хлапета, които си мечтаят за стартъпи, но ако някой мисли че тези неща са особено приложими в другите индустрии - good luck...
EU defender
Рейтинг: 903 Неутрално[quote#3:"oporna_to4ka"]Немците изостават с електрическите[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Това не е много вярно. Спасението на VW е точно там и немчугите много добре го знаят.
EU defender
Рейтинг: 903 Неутрално[quote#9:"Николай Теллалов"]Ами да го кажа вместо него: роботизирано масово производство. Увеличена безработица, а оттам е неплатежспособност.[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Другарю фантаст, преди стотина години щеше да говориш същото за втората индустриална революция. Пък то....
2.5
Рейтинг: 771 НеутралноДо коментар [#1] от "foxa5":
I Want To BelieveДали?
Защото у нас(когато това стане), поне за години на пътя ще има коли без "задкормилно устройство" успоредно с коли, карани от джигити...
Pontif
Рейтинг: 2349 НеутралноДо коментар [#8] от "citoplast":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesМежду прототип и производство има огромна разлика. Ако не си забелязъл зарядната мрежа е основен компонент на Електрическите коли. Тесла можеш да я заредиш до 80% за 20 до 30 минути. Знам че в България повечето шофьори са специални и карат по 700 - 800км на ден и през това време спиране от 10 минути ги дразни ужасно. По света не е така. Нормалните хора след като за карали 300-400км обикновено спират за половин час почивка. Така че дали зареждането ще е за 15 минути или за 20 минути не е чак толкова важно. Което е по-важно е как Порше смята да изгради няколко хиляди зарядни станции каквито има Тесла и да предоставя безплатно зареждане, както Тесла прави. Колко мислиш че ще им струва и върху колко такива Поршета ще амортизират цената им?
Тюфлекчия
Рейтинг: 458 ВеселоАз лично (мое си мнение - за тези дето веднага ще скочат на барикадата да ми обясняват как нямам пари и за това не си купувам продукти на Apple) така виждам влизането на фирмата на автомобилния пазар. Ще направят някаква блестяща маркетингова кампания, ще вдигнат напрежението и очакванията до небесата, хора ще спят по улиците за да се запишат за първия iMobil, ще пускат снимки на част от заден фар, половин предна броня и т.н. Накрая ще изкарат нещо дето като автомобил има показателите на Tesla от преди пет години, но много ще се набляга на факта, че е произведено с качествени материали, каквито индустрията ползваше по времето когато хората караха една кола по 15-20 години и че примерно има собствен приемник за сателитен интернет, плюс разказва приказки на децата на задната седалка и те предупреждава ако са напълнили памперса. А да - и можеш да припалиш колата и да и кажеш да пусне парното от iPhone-a. Естествено ще струва два пъти колкото адекватен електромобил на конкуренцията, който обаче няма да има сензор за дъжд, който сменя музиката в колата с подходяща спрямо атмосферните условия, нито може да се върже с някаква услуга на Apple за разказване на вицове между шофьори по време на каране. Изброените "плюсове" ще ни бъдат представяни като най-големия пробив в автомобилостроенето поне от времето на автоматичната скоростна кутия, а може и от изобретяването на двигателя с вътрешно горене и iZombi-тата ще ни се подиграват съчувствено че не можем да им се насладим. Впоследствие разбира се ще започнат много съдебни дела за патенти, от които ще научим, че Apple са измислили централното заключване, електрическите стъкла и вградените във фаровете мигачи.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!citoplast
Рейтинг: 346 Неутрално[quote#15:"Pontif А"]Тесла можеш да я заредиш до 80% за 20 до 30 минути[/quote]
Имало едно време ссср...Новият немски зелен юнак е по-добър от американския на две места - според Porsche, Mission E може да измине с едно зареждане над 530 км пробег, а зареждането на акумулаторите му до 80% от капацитета им става за само 15 минути!
При наличие на технология, разликата е само в инвестирането. А безплатните станции за зареждане са най-малкия проблем. Колкото до бързината на зареждане, за ел. автомобилите е от съществено значение, независимо модела дали е премиум или за ширпотреба.
krasi_kara
Рейтинг: 182 НеутралноМи дано този път поне да е прав, защото последните 30-40 години няма кой знае какви нововъдения при автомобилите.
Ползата от масовизацията на турбините и "тъч скрийните" е доста спорна.
А електричките могат да се броят за истинска алтернатива, когато поне 5-ма (дори не процентно, а като абсолютна бройка!) от коментиращите под такава статия притежават и използват ежедневно такова животно.
Защото всички са много "Уау! Йе! Зелено електричество, слънчеви панели, "супер чардж" станции, удължен пробег, стандартизирани батери с висока плътност, и тнтм.", но реално нищо от това го няма истински на пазара. А на изреченията, в които присъства думичката "ще", хващат вяра само лапнишараните!
За съжеление живият живот няма много общо с този от рекламните клипове или брошури (дори и тези за дамски превръзки и омекотители).
stoiank
Рейтинг: 1374 НеутралноДо коментар [#5] от "zero_day":
Когато се стигне до пробив в батериите, всички индустрии ще се променят. Реално това ще е пробив в транспортирането и съхранение на енергия, което винаги дава революционни промени. Едно е парната машина, друго е електрическата, но кога ще стане.....
Orchid
Рейтинг: 573 Неутрално[quote#0:"статията"]Тя действително назначава множество специалисти от автомобилния бранш, най-вече бивши служители на Tesla Motors. [/quote]
Крадем от най-добрите, а?
Maradona
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#16] от "Тюфлекчия
Всеки плюс ти е заслужен!
daskal1
Рейтинг: 2549 НеутралноДо коментар [#20] от "Orchid":
Най-добрите също си имат проблеми. Както виждате акциите на Тесла паднаха с 10 % след доклада на Консюмър Рипорт. Не искам да злословя, явно има отстраним проблем и развитието на самоуправляващите се коли е бъдещето. Конкуренцията ще даде нови решения, нищо лошо и Ейпъл, и Тесла, и Порше/Фолксваген да участват, само ще спечелим като консуматори. Аз лично си оставам с Тойота/Лексус.
doxen
Рейтинг: 175 ВеселоТочно това им трябва да влязат в друг сегмент, където нямат никакъв опит и, който ще бъде пълен провал. само как звучи, автомобил Епъл :ДДДД Представям си го, искате да заредите батерията на автомобила си, първо трябва да си купите зарядно от нас, което е около 10% от стойността на колата, а за всяко зареждане има идентификационен код, който трябва да закупите от Епъл стор
чудно ще бъде просто
zero_day
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#19] от "stoiank":
Така е, прав си. Моето мнение е, че в следващите години (т.е. в близко бъдеще) ще сме свидетели точно на такъв пробив, особено като имаме предвид развитието на всякакви материали от сорта на графен, онзи метал, който Boeing представиха и т.н. А освен това точно в тази посока са впрегнати много пари и умове, защото практическата полза за всякакви смарт неща ще е голяма.
man_un
Рейтинг: 733 НеутралноТехниката напредва и технологиите предлагат кво ли не, но дизайна-според мен-пълна еднаквост, колите като клонинги. Ако им размениш емблемите и авторите им няма да ги познаят. Дано се върнат малко назад, по-ретро купета, волани, табла, фарове, колела.
charlesdegaulle
Рейтинг: 346 НеутралноОсвен читаво програмиране, не виждам какво друго ябълката може да предложи... Да "се ръгат у градежо" на Тесла с кражба на хора, технологии и патенти е глупаво. При цена $30000 за основния модел (за САЩ!), безплатни зарядни станции, добра поддръжка и около 200 мили преход, Тесла все още са недостижими.
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноПисателя на статията:
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )"По подобен начин Кук реагираше и преди пускането на Apple Watch,"
АМА УДОБНИЧНИКО ПРОПУСКАШ душко, че Кук реагира по АБСОЛЮТНО същия начин(а не само подобен) за телевизора на Епъл. Нали? И къде е тоя телевизор???
Няма да се уморите да ставате за смях, когато фанатично обслужвате религията си.
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноНа всички коментиращи тук искам да обърна специално внимание.
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )УТОЧНЕТЕ КАКВО КОМЕНТИРАТЕ!!!!
1)Дали коментирате само коли които се задвижват единствено от батерии.
2)Дали коментирате самоуправляващи се автомобили.
По точка 1): Главочите които мислят че само Тесла имат напредък в този сектор, би трябвало да проучат по-задълбочено въпроса. Това че Германските(и японските и т.н.) автомобилни компании не ги чувате много-много по този въпрос , не означава че не са много по-напред. Просто тактиката им е различна и не скачат с главата надолу да залагат В ТОЗИ МОМЕНТ на изцяло електрически автомобили за масовия клиент(не че нямат иначе и то не по-лоши от Тесла)
Не трябва да се пропуска че трябва време за масово изграждане на зарядни станции. Цените и живота на батериите също не са за подценяване.
Едва ли и Епъл точно тук са се насочили, след като нямат НИКАКВИ ТЕХНОЛОГИИ, ОПИТ и ПРОИЗВОДСТВЕНИ МОЩНОСТИ в тази сфера. Пък камо ли да произведат такава 2019 както Уол Стрийт баламосва зомбитата.
По точка 2)
Да Епъл по-добре се вписват в този вариант. По им отива . Но са толкова далеч от Гугъл, Волво, Германците....и т.н. че едва ли скоро че ги достигнат.
Да не говорим че за да са популярни, СИГУРНИ и масови самодвижещите автомобили ТРЯБВА ОСНОВНО ДА СЕ ПРРОМЕНИ ПЪТНАТА МРЕЖА. Което ще отнеме десетилетия.
Така че дали за 1) или 2) ....или и двете става дума......все тая.
ЕПЪЛ СОБСТВЕНА КОЛА СКОРО НЯМА ДА ПРАВЯТ.
ПРОДАВАЙ!!!
Syzygy
Рейтинг: 177 ВеселоКоментарите към тоя тип теми са много забавни, понеже ми помогнаха да формулирам теорема на Евлампенко:
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayКолкото повече даден човек няма никакво понятие както от ябълските продукти/услуги, така и за ябълките като компания, толкова по-уверено цепи мрака с некви мега глупости.
Но трябва да отбележим, че компанията на хора, цепещи мега глупости за ябълките е добра - има поне двама бивши цео на големи компании, които понястоящем биха отказали коментар на изцепена от тях мега глупост
bobyb
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#29] от "evlampi":
Да отбележим също дребната подробност че Епъл имат повече пари от цялата автомобилна индустрия в момента, за разлика от 2007-ма, когато още не бяха толкова могъщи. И че Гугъл също са в играта и най-вероятно Майкрософт няма да останат тоя път отстрани да гледат докато им просветне.
Software eats the world - Марк Андрийсен имаше друго предвид, ама почва да придобива хищническа нотка
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#29] от "evlampi":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )[quote#29:"evlampi"]- има поне двама бивши цео на големи компании, които понястоящем биха отказали коментар на изцепена от тях мега глупост [/quote]
Аз ги знам и двамата.
Ще дам жокер за първия дето нацепи много глупости, но някой още го имат за Месия.
До коментар [#30] от "bobyb":
А задал ли си си въпроса защо и най-успешните автомобилни компании нямат парите на Епъл??? Ако си го зададеш и си отговориш правилно, ще знаеш защо Епъл няма да прави собствена кола.
А че това тук са партенки на Уол Стрийт да си манипулират финансовата Пирамида Епъл.
(както с телевизора, пръстена, сапфирния дисплей.....)
Дори "Епъл Уоч" беше измишльотина на Уол Стрийт, а не проект на Епъл. Епъл бяха просто принудени да го изплескат набързо.
Syzygy
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#31] от "Mickey":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayПредубеден си до степен на заслепение.
Всички сме в някаква степен разбира се, но аз примерно в качеството ми на айзомби, ползвам джамци десет и разни линукси на макбука с кеф и като цяло считам андроидските и джамските смартфони за добри, даже някои модели за супер.
Сега схващаш ли разликата между някой дето плува свободно в която и да е екосистема и закостенял талибан
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#32] от "evlampi":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Не схванах какво дрънкаш? Тука говорим за автомобил на Епъл(или на който и да е). И аз давам аргументи. А ти си връткаш рейнбоула и избягваш темата. Точно като Кук. За инсинуации без отговорност.
Между другото, точно аз съм казвал винаги, че ще си купувам и купувам продукт от всяка компания. Дори Епъл.
Всъщност започнал съм на Макинтош .
Относно разликата м/у тебе и мен , е че аз не се поддавам продължително на елементарни манипулации . И не градя Мавзолеи на разни безскрупулни изкуфелници.
Без коз
Рейтинг: 613 НеутралноМоже да си говорим за високи технологи до утре сутринта. Смятам,че ще станат масови само ако са на приемливи цени. Нито "Тесла" нито "Порше",което някой показа ще станат масови коли. 600 коня кола...фююю, за къв чеп ти е такава машина.За да покажаеш,че имаш пари
Селяци!
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !5 до 7 киловата машина стига да вози 4 човека с около 60 км.
Syzygy
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#33] от "Mickey":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayЯбълките си играят тяхната игра. Ако кола е част от това, ще я пуснат, но само ако пасва на играта, иначе няма да има ябълска кола.
Удивявам се как толкова проста еволюционна стратегия е трудна за осмисляне от ябъл хейтърите.
А това дето ябълските хейтъри отчаяно рамкират ябълките според някви техни 'очаквания' и на тая 'база' разказват за провали и прочие е екстра смешно, бърз пример - повечето компании в света биха убивали, за да имат 'провала' ябъл-часовник и 'провала' ябъл-мюзик.
Мисли малко
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#35] от "evlampi":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )[quote#35:"evlampi"]Ябълките си играят тяхната игра. Ако кола е част от това, ще я пуснат, но само ако пасва на играта, иначе няма да има ябълска кола.
[/quote]
Точно!!!
И точно това коментираме тука. И не ми се изплесвай с твоите Матросовски барикади и религиозни метани.
Коментирай темата и не се откланяй.
Syzygy
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#36] от "Mickey":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayОкей, ако ябълките пуснат кола (умерено невероятно), може би в колаборация с беемве, то тя ще е успешна добавка към вече успешната ябълска екосистема.
Виждаш ли колко заблудено матросовско зомби съм? - вярвам, че ябълската екосистема е успешна
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#37] от "evlampi":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )[quote#37:"evlampi"]Окей, ако ябълките пуснат кола [/quote]
ОК
За каква кола говориш? Дори като предположение.
Отговори ми на всяка точка кратко:
1. Само на батерии ли - или самодвижеща се - или и двете.
2. Ако е второто или третото - вярваш ли че ще стане за масова продажба това десетилетие или ще стане през 2019 както дудне пропагандата на Уол Стрийт.
3. Тъй като знаеш моето мнение по тези въпроси, ако си на моето мнение , КАКВО ТЪРСЯТ (И С КАКВА ЦЕЛ) ТАКИВА "технологични СТАТИИ" КАТО ТАЯ С КОИТО НИ БОМБАНДИРАТ ЕЖЕДНЕВНО ПО ВСИЧКИ МЕДИИ по Света и у нас?.
bobyb
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#31] от "Mickey":
Ми оказва се, че не сме си задавали този въпрос как така епъл имат повече пари от всички автофирми заедно. Няма логика тука, требва да има някаква конспирация, Уолстрийт, евреи, илюминати... Не знам, не знам, може би ти ще ни я разкриеш?
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноУуупс пропуснах
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )4. Ако не става дума за собствена кола на Епъл, а е само някакъв софтуер на Епъл към БеЕмВе или друг производител, защо да гледаме само тоя светъл образ на снимката? Няма ли други които са много по-напред с материала в тази област?
И ПАК: Какво цели пропагандата с това?
bobyb
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#37] от "evlampi":
Идеята на Епъл е да държат платформата (Карплей) според мен. Само че явно не са доволни от темпото, автофирмите са бая консервативни та са решили явно да извадят голямата тояга и да ги подплашат здраво.
По сходен начин бях чел теза че Тесла е всъщност battery company (изключително фундаментална технология с много по голям обхват от ел. колите), ама понеже е нужно развитие за да тръгне, са подкарали електроколите за да тръгне основния бизнес. То те вече почнаха да пускат и домашни батерии.
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#39] от "bobyb":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )[quote#39:"bobyb"]Ми оказва се, че не сме си задавали този въпрос как така епъл имат повече пари[/quote]
Нищо подобно.
Този въпрос е задаван стотици пъти и толкова пъти му е отговаряно.
ЦЕЛИЯ ПРОФИТ НА ЕПЪЛ се дължи на ЕДИН ЕДИНСТВЕН СМАРТФОН. И нищо друго. И не защото е някакъв уникум(особено в последно време), а заради хайпа който се изгради около него по времето на Големия Задник и неговото възкресение. Да не забравяме и че Той направи гениалния "технологичен" ход , да направи всеки ай-фон притежател и стокхолдър. Което автоматично ги превърна в НАЙ-ДОБРАТА пропаганда - от човек на човек. Баби, дядовци , познати, приятели ....които бяха зарибявани досущ като Пловдивските Игри. Създадоха се и блогове с тази цел. Това не остана незабелязано от Уол Стрийт. И те яхнаха най-добрата възможна финансова Пирамида. Така дори поставиха икономиката на САЩ в зависимост от един СМАРТФОН.
А всяко едно "технологично чудо" рано или късно си изживява добрите дни..
Давам пример с видеоплеърите които от стотици долари стигнаха до безплатна апликация . (Джи-Пи-Ес , Транслейтър, Касетофон, ......)
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#41] от "bobyb":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Ти ми кажи защо и с каква цел е тази статия тук и физиономията на този Технологичен Гений от снимката?(подобни има ежедневно къде ли не)
bobyb
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#43] от "Mickey":
Нямам идея. Както ти казах - не разбирам от конспирации.
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#44] от "bobyb":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Тогава да дискутираме възможността Епъл да направи собствен автомобил, нали това е темата . (след като другите са с години пред тях и с разработки и опит и технологии)
Почни от коментара ми 28
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#44] от "bobyb":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )[quote#44:"bobyb"]не разбирам от конспирации. [/quote]
Май от нищо не разбираш.
Ми питай!
Отговорил съм ти на твой въпрос с 48 и гледам се кротна.
Ама не пропусна да ме обвиниш в антисемитизъм, антиамериканизъм , илюминатСТВО...и т.н. всеки път когато някой накърни религиозните ви чувства.
citoplast
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#45] от "Mickey":
Имало едно време ссср...Не се изприщвай като чуеш за ябълката, независимо дали става въпрос за телефони или за коли! Ами кажи защо падат продажбите на гнусмас? Имаш ли отговор? Или ще ми отговориш с някакви имагинерни постулати.
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#47] от "citoplast":

Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Прекрасен Матросовски коментар
Пиленце, не ме интересуват продажбите или профита на ничия компания. Набий си го в .......................тиквата....сори .....в главата.
Коментирам "статията" тука. Понял?
citoplast
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#48] от "Mickey":
Имало едно време ссср...Аха и теб ли те влече руския език! Откровенията са хубаво нещо! Само трябваше по с време, че да те разберем що за стока си! Явно фонтанелата ти е все още отворена, а главата ти пълна с прахоляк!
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#49] от "citoplast":
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )[quote#49:"citoplast"]Аха и теб ли те влече руския език! [/quote]
А стига бе
Първо антисемитист ме изкарахте.
И американофоб
Сега пък русофил
Следващото ще е че съм евреин , нали?
Само и само да браните религията си, след като аргументи срещу коментарите ми НЯМАТЕ.
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#49] от "citoplast":
И турчин!!!! И циганин!! И беден!!! ......
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )И да пропуснеш:
НАЦОНАЛЕН ПРЕДАТЕЛ
Напълзяхте тука един по един. Та си и пусна ника от "тежката артилерия": citoplast Рейтинг: 6068
Ха-ха-ха.
Как да не съм доволен.
citoplast
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#51] от "Mickey":
Имало едно време ссср...Ехеее, много бе! Един епитет не стига ли? Или не го знаеш?
Mickey
Рейтинг: 451 НеутралноЧао за сега.
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Оставям те да се гърчиш.
Няколко метана пред тоя горе на снимката горе може да ти помогнат за душевното равновесие.
Дневничарчета утре ще те спасят като изтрият твоите и моите коментари. Тъй че споко
citoplast
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#53] от "Mickey":
Имало едно време ссср...Ами Чао!!!
gogo2011
Рейтинг: 794 НеутралноАко ще я свързват тази кола с интернет за да се упражняват хакерчета върху нея значи дори няма да се кача да се повозя. Трябва ми електрическа кола с пробег около 100 км, но с парно, климатик и радио. Максимална скорост до 70-80 км/ч. Идеален градски автомобил. Но и цената да е максимум 10 хил. евро. За другото ще чакаме да напреднат с батериите.
Pandipool
Рейтинг: 120 Неутрално[quote#18:"krasi_kara"]Ми дано този път поне да е прав, защото последните 30-40 години няма кой знае какви нововъдения при автомобилите[/quote]
За 30-40 год не виждаш "кой знае какви" нововъведения ли ? Стига де..
krasi_kara
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#56] от "t0d0":
Както съм написал, турбинирането и електронификацията могат да минат за нововъведения, но пък ползата от тях е спорна.
Иначе се чувствай свободен да ме осветлиш каква съществена нова технология има в автомобилите, която не я е имало 85-86 година.
selfmade
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#2] от "EU defender":
Плюсвам те, ама ти на Кондратиев не му вярвай много.
Pandipool
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#57] от "krasi_kara":
Ползата от електронификацията е спорна? Каква кола караш?
Нямаш полза от завиващите фарове? От това, че няма да заслепяваш други водачи, а пътя ти е многократно по-осветен и не се напрягаш? От навигацията? От системите за сигурност вкл. и черни кутии? Комфорт? КПД? Усещане?
Покарай някоя нова топ кола и ми кажи дали е "малко" по-различна от миналия век.. Тук можем да си говорим до утре.
krasi_kara
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#59] от "t0d0":
Хм, явно ще трябва да си говорим с факти.
Завиващи фарове, казваш. Да те питам тогава да си чувал за легендарния Citroen DS? Една подсказка - представен е на автосалона в Париж през 1953-та или 55-та (или там някъде) и фаровете му "завиват" само с помощта на жило. Чудо, нали, можело и без електроника!
Навигацията е технология, която си съществува и се развива изцяло извън автомобилите. Това, че са започнали да вграждат екраните на ДжиПиЕс-ите в таблата не може да се брои за върхово технологично постижение, нали? Както правят и сега с таблетите.
Технологии за сигурност споменаваш. Най-ефективната от тях е триточковия колан, който обаче въведен масово от Волво още в началото на 60-те.
Горе-долу по това време започват да правят и разни реални варианти на АБС, които пък са взаимствани от авиацията между другото, където започват да си ги ползват още 20-30 години преди това. ESP-то е от втората половина на 80-те.
За КПД-то определено искам да ми покажеш с колко се е повишило. Обаче не на единица работен обем на двигателя, а на автомобил!!!
Комфорт?! Че тази година (2015) е последната, в която Ситроен ще произвеждат коли с легендарното си пневматично окачване, което се счита, че предоставя най-добрата возия. Другите масови коли така и не започнаха да го предлагат. Иначе, ако под комфорт ще разбираме примерно обезшумяването - много са напреднали няма що. Просто синтетичните "кечета" вече са евтини и могат да ги лепят по-лесно и на богато в купетата.
Преди няколко години дори и Мазда спряха Ванкеловите двигатели след като десетилетия наред бяха "последния мохикан" в тази сфера. БМВ май от години нямат редови 6-аци. Само Субару продължават да носят знамето с помощта на боксерите си. А това са трите вида "най-невибриращи" двигатели! Демек може да говорим дори за регрес...
Та, пак да попитам - кои са новите технологии през последните 20 години? Обръщам внимание - НОВИ технологии, не рафиниране на съществуващи такива!!!
За протокола, не ме пращай да карам нова кола. Вече го правя и, да, по-добра е от тази от преди 20-30 години, но не и чак толкова, колкото пари й искат. А те всичките им искат необосновано много пари!
Pandipool
Рейтинг: 120 Неутрално[quote#60:"krasi_kara"]които пък са взаимствани от авиацията между другото[/quote]
Какво значение има от къде са взаимствани и откога ги има? Като цяло почти всички инженерни открития са взаимствани от природата и съществуват отдавна.. Говорим за вграждането и прилагането на системи в автомобилите и до колко те са се развили.
[quote#60:"krasi_kara"]Технологии за сигурност споменаваш. Най-ефективната от тях е триточковия колан, който обаче въведен масово от Волво още в началото на 60-те. [/quote]
Дали е най-ефективната или не няма да споря, но това е една система. Колко системи за сигурност има в една С класа освен колана? Спирачни системи? Системите за задвижване на 4те колела (знам, че ги има отдавна.. намери разликите на новите със старите)? Конструкции на купето? Черни кутии?
[quote#60:"krasi_kara"]Ситроен ще произвеждат коли с легендарното си пневматично окачване, което се счита, че предоставя най-добрата возия. Другите масови коли така и не започнаха да го предлагат.[/quote]
Vehicles that use air suspension today include models from Maybach, Rolls-Royce, Lexus, Jeep, Ram, Cadillac (GM), Mercedes-Benz, Porsche, Land Rover/Range Rover, SsangYong, Audi, Subaru, Volkswagen, Lincoln, Ford, and Tesla, among others.
Виждам, че си фен на Ситроен - няма лошо, но има и други.
[quote#60:"krasi_kara"]Иначе, ако под комфорт ще разбираме примерно обезшумяването - много са напреднали няма що. Просто синтетичните "кечета" вече са евтини и могат да ги лепят по-лесно и на богато в купетата. [/quote]
Под комфорт не разбирам обезшумяването само, ама като си го подхванал - да доста по-напред е. А за причините, които си изтъкнал - какво значение има? Нали е направено или.. ?
За комфорта - шум, возия, седалки - подгряване, обдухване, регулиране, масажи?
[quote#60:"krasi_kara"]БМВ май от години нямат редови 6-аци. Само Субару продължават да носят знамето с помощта на боксерите си. А това са трите вида "най-невибриращи" двигатели! Демек може да говорим дори за регрес...
[/quote]
Какъв регрес бе човек? Новите двигатели вадят много по-голяма мощност за много по-нисък разход. Чувал ли си как "вибрира" последното БМВ 330д или 320д, Ауди 2.0 и 3.0тди ? Колко силно тракат ? Шегуваш ли се ?
За КПД-то да не говорим:
- БМВ 330д - 260кс - 0-100км/ч за 5.6 и разход 4-5 л/100 км
- Мерцедес С300 хибрид - 200кс 0-100 км/ч за 7.6 и разход 4.5 л/100км
Айде това са само стойности на две коли, но всички нови автомобили са с подобрени двигатели! Какво ти трябва повече освен по-голяма мощност с по-нисък разход?
[quote#60:"krasi_kara"]Та, пак да попитам - кои са новите технологии през последните 20 години? Обръщам внимание - НОВИ технологии, не рафиниране на съществуващи такива!!! [/quote]
Автомобилостроенето се развива като се взаимства от аероспейс индустрията и военната, това е ясно. Говорим за нововъведения при автомобилите, а не за изобретения само и единствено за тях. Това не променя факта, че един автомобил от 80те години спрямо един нов сега е "гол като пушка".
[quote#60:"krasi_kara"]За протокола, не ме пращай да карам нова кола. Вече го правя и, да, по-добра е от тази от преди 20-30 години, но не и чак толкова, колкото пари й искат.[/quote]
Сигурно караш Ситроен.. карай със здраве. Няма да давам мнение по въпроса, защото не ми е работа и не ми го иска никой. За цената - да, новите коли са скъпи. Не случайно пък много хора си ги купуват на 2 до 3 год, но на всеки различно му излиза сметката.. и преди не са били много евтини, а сега има автомобили и за по 14 бона, така че е спорен въпроса.
Много дълъг ми стана поста. Прекратявам спора.
Лек ден.
krasi_kara
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#61] от "t0d0":
Карам Рено, но това няма особено значение.
Тезата ми е, че "нововъведенията" ги има, но по същество те са просто рафиниране и доизкусуряване на съществуващи нововъведения.
Това само по себе си е чудесно и неизбежно, но ползите от такива промени обикновено се измерват в някакви проценти. А според мен отдавна е време нещо да внесе промени в пъти, нищо че капка по капка, вир става. Пък и не бива да се забравя, и поговорката "Танто за кукуригу", т.е. уж намаления разход, шум, вибрации и т.н. не е без своята цена (която не я мерим в пари).
И спирам с детайлите по отделните "аспекти", че така може да си пишем така до края на света...