Нов тип реклами проследяват устройствата чрез ултразвук

Нов тип реклами проследяват устройствата чрез ултразвук

Нов тип реклами проследяват устройствата чрез ултразвук
Все повече телевизионни реклами съдържат високочестотен звук в тях, който позволява откриване и свързване с мобилни устройства и компютри, които да следят активността на потребителя. Откритието е на Центъра за демокрация и технологии в САЩ, който е изпратил уведомление и до американската Федерална комисия по търговията (FTC), съобщава онлайн изданието Ars technica.
Ултразвуковите "тагове" са част от все повече реклами. Те не се чуват от човек, но неговите устройства могат да ги засекат. Когато това се случи, чрез "бисквитките", които са изтеглени от браузъра на устройството, може да се проследява както активността на потребителя, така и какви други реклами гледа по телевизията, колко време и дали след това търси повече информация за тях по интернет или пък ги купува.
В жалбата си, центърът посочва компанията SilverPush като основен инициатор на новата технология. Според организцията това е нарушение на личното пространство на хората, защото те по никакъв начин не са били уведомени за наличието на подобни възможности. SilverPush не разкрива имената на клиентите и приложенията, които използват технологията. Няма възможност за отказ от страна на потребителя да бъде следен и единственото, което спира технологията е разстоянието между устройствата, за да не могат да "чуят" ултразвуковия "таг". Компанията е споделила, че софтуерът й се използва от 67 приложения и следи 18 млн. смартфона към април т.г., а самата технология се използва от поне година по-рано.
До момента няма коментар от страна на FTC. Регулаторът трябва да проведе първото си заседание по темата по-късно днес, в което да обсъди технологията и да прецени по-нататъшните си действия.