Тийнейджърите не разпознават рекламите от обикновените линкове в мрежата

Тийнейджърите не разпознават рекламите от обикновените линкове в мрежата

Тийнейджърите не разпознават рекламите от обикновените линкове в мрежата
Ново проучване показва, че голяма част от децата не правят разлика между рекламите и обикновените линкове към сайтове в интернет, съобщава онлайн изданието Engadget. Проучването е на британската организация за защита на потребителите Ofcom.
То посочва, че едва 31% от тийнейджърите на възраст между 12  и 15 години могат да различават обикновените "връзки" от рекламните, като на Google например. Освен това 19% от всички тийнейджъри смятат, че всички резултати на интернет търсачките са истина.
При по-малките деца процентите са още по-притеснителни, коментират от Ofcom. Само 16% от децата на възраст между 8 и 11 години правят разлика между реклама и обикновен линк. Тестовете са били направени чрез показването на екранни снимки на децата на различни резултати от търсачката на Google. Въпреки че някой от тях са маркирани с думата Ad (реклама), децата не я взимат предвид.
Направени са проучвания и с YouTube. Оказва се, че 53% от тийнейджърите на възраст между 12 и 15 години не знаят, е голяма част от създателите на съдържание и видеоблогъри (влогъри) получават заплащане, когато хвалят продукти в клиповете си дори и това да е казано в тяхното описание.
Ofcom критикува и Instagram, където известните личности редовно хвалят продукти, които ги спонсорират, но това никъде не е отбелязано. Подобни критики има и към Twitter, което според организацията е нарушение на законите. Тя дава за пример САЩ, където е задължително всички комерсиални отношения между две страни да са ясно упоменати. Ofcom препоръчва на родителите да отделят малко повече време, за да обяснят на децата не само за рисковете в мрежата, но и за рекламите в нея.