Къде бяха иновациите по време на CES 2016

Къде бяха иновациите по време на CES 2016

Автомобилите изобилстваха по време на изложението.
Автомобилите изобилстваха по време на изложението.
Най-голямото изложение за потребителска електроника в света тази година сякаш остана на заден план поради липса на достатъчно интригуващи нови технологии. В продължение на години CES беше мястото, където компаниите показваха не само плановете си за тази година, но и нови разработки, концепции и идеи.
CES 2016 обаче не поднесе някакви особени изненади. Виртуалната реалност беше сред основните теми, както се очакваше. Изложението премина без участието на големи компании като Microsoft, Apple, Google и др. Дори Samsung, която традиционно поставяше голям акцент на CES, тази година реши да покаже предимно бяла техника и умни аксесоари.
Новият фокус
"CES постепенно се превръща в автомобилно изложение", пък коментира технологичният репортер на Yahoo Tech Даниел Хаули. BMW, Ford, Mercedes и други автомобилни производители представиха свои концептуални модели и нови технологии, които колите им ще предлагат в бъдеще.
Поумняващите автомобили, които ще могат да се свързват с умни домове, да се управляват по нови начини чрез жестове и изцяло дигитални интерфейси, са само една от тенденциите, които се очертаха по време на изложението. Друга сфера на интерес от страна на производителите бяха лаптопите. Продажбите на персонални компютри продължават да спадат и компаниите търсят как да привлекат вниманието на потребителите. Изглежда, смятат, че това ще стане чрез тънки и мултифункционални модели, които приличат на MacBook Air, Microsoft Surface или в случая на Lenovo - на класическите модели на компанията от 90-те, но с по-тънък и осъвременен дизайн.
Всичко е умно
Умните аксесоари са друга очаквана тенденция. Поставки за бежзично зареждане, портативни зарядни, приставки за жестово управление на устройства и компютри са само част от огромното количество аксесоари, които се надяват да спечелят потребителите. Сред тях имаше и по-интересни разработки като умното дистанционно на Sevenhugs, което "разбира" към какво устройство е насочено и автоматично променя копчетата на сензорния си дисплей.
Компанията L'Oréal пък представи умна лепенка, която следи колко ултравиолетови лъчи достигат кожата и предупреждава човека, като променя цвета си. Необходим е и смартфон с мобилното приложение на компанията, което да анализира резултатите и да даде съвети.
Еволюция без революция
Дроновете също се опитаха да привлекат внимание. Много компании представиха най-различни модели на безпилотните летящи апарати. Но и тук става дума повече за еволюция, отколкото за изцяло нови разработки, които коренно биха променили пазара.
Еволюцията при повечето устройства и настоящи технологии обаче постепенно достига своя пик. Новите модели на телевизори, лаптопи, смартфони и останалите подобни джаджи вече трудно могат да предложат нещо, което да накара хората веднага да пожелаят да ги купят. Всъщност става все по-трудно за масовите потребители да видят реална разлика в производителността и възможностите на лаптоп от 2015 г. спрямо модел, който е дори две или три години по-стар.
Дори и концептуалните разработки, показани на CES 2016, са на идеи, които от няколко години вече се разработват. Например OLED телевизор, чийто дисплей може да се навие на руло, или екзоскелет, който да помогне на трудноподвижни хора в тяхното ежедневие. Тези проекти все още са далеч от готови за пазара.
Какво означава това за бъдещето на изложения като CES? Те ще продължат да съществуват, защото са чудесно място за осъществяване на контакти между различните фирми, което е много важно за повечето от тях, особено по-малките. И тъй като настоящите технологии действително постепенно достигат пика на своите възможности, това ясно подсказва, че е въпрос на време, докато на някое изложение бъде представен следващият голям хит. В ерата на интернет, когато всичко се разбира веднага, ще е трудно подобна разработка да се запази в тайна до конкретната дата, но не е и невъзможно.