Facebook изненада с финансовите си резултати

Facebook изненада с финансовите си резултати

Facebook изненада с финансовите си резултати
Facebook изненада инвеститори и анализатори, като обяви по-добри приходи и печалби спрямо очакваните. Освен това компанията отчете ръстове в почти всички метрики, включително още нови потребители и по-продължително използване на социланата мрежа от хората.
Приходите само за последното тримесечие на 2015 г. са 5.84 млрд. долара при 5.36 млрд. прогнозирани от анализаторите. Нетната печалба на компанията е 1.562 млрд. долара. Близо 80% от приходите от реклама идват от мобилни устройства.
Общо Facebook вече има 1.59 млрд. активни потребители месечно. От тях 1.44 млрд. използват социалната мрежа през мобилно устройство поне веднъж на месец. Това е ръст от 21% спрямо декември 2014 г. Средно на ден активните потребители са 1.04 млрд., като 934 млн. от тях използват и мобилни устройства.
За цялата 2015 г. Facebook е генерирала 44% ръст на приходите си до 17.93 млрд. долара. Нетният приход е 3.69 млрд. долара.
Основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че през последното тримесечие на миналата година, потребителите на социалната мрежа са гледали средно по 100 млн. часа видео на ден. Така бавно, но сигурноо, една от главните цели на Зукърбърг, да направи Facebook сериозен конкурент на YouTube, започва да се реализира. Потребителите на Messenger са 800 млн. души месечно, а тези на Instagram - 400 млн. души. WhatsApp записва 900 млн. активни потребители.
Над 500 млн. души използват функцията на Facebook за създаване и уведомяване за присъствие на събития. През 2015 г. те са създали 123 млн. събития. Освен това над 2.5 млн. рекламодатели използват Facebook, а 50 млн. малки компании имат свои страници в социалната мрежа.