Facebook плаща на медии да използват стрийминг платформата й

Facebook е компания, която е твърдо решена да се превърне в основна дестинация за стрийминг на видео на живо. Тя дори плаща на водещи медии да използват платформата й, за да излъчват свое съдържание и репортажи, съобщава онлайн изданието Re/Code.
Самата компания потвърждава това, но без да дава конкретни детайли. "Работим с няколко партньора и в някои случаи това включва и финансов стимул", коментира Фиджи Симо, продуктов директор на Facebook, който отговаря за стрийминг платформата Facebook Live.
Според източници на изданието сред медиите, които получават такива стимули, са New York Times, BuzzFeed, Huffington Post, както и нишови сайтове. Освен това Facebook плаща и на известни личности, които също да стриймват на живо в рамките на социалната мрежа.
Не парите обаче са основният аргумент на компанията, когато преговаря с нови партньори. Тя изтъква огромната аудитория, с която разполага. Освен това, когато някой излъчва на живо, видеото му автоматично се качва на челните места в новинарския поток на потребителите, като те получават и отделни уведомления за събитието. Записите се съхраняват и са достъпни по всяко време, което допълнително увеличава възможностите да бъдат видени и споделени от възможно най-много хора.
Всичко това са само първите стъпки в плана на Facebook да постави стрийминга като основна част от своята социална мрежа. Компанията обяви, че вече групи и дори страници за организиране на събития ще могат да стриймват видео на живо. Добавят се още филтри на изображението в реално време, възможности за отговор на коментари, реакции и др. Услугата вече е налична в над 60 държави и постепенно броят им ще се увеличава.