Apple преговаря с холивудски имена за ексклузивно съдържание за своята платформа

Apple преговаря с холивудски имена за ексклузивно съдържание за своята платформа

GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH "BUSINESS WEEK AHEAD APRIL 27" FOR ALL IMAGES
GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH "BUSINESS WEEK AHEAD APRIL 27" FOR ALL IMAGES
Технологичните компании подготвят нови видеоуслуги, които да предлагат собствени предавания и съдържание. Apple например е провела тайни преговори с водещи холивудски имена с предложение да създават такова съдържание за Apple TV и iTunes, съобщава онлайн изданието Fast Company в обширен репортаж. То посочва и други големи компании като Facebook, Google и Alibaba, които също имат сходни интереси.
Apple е организирала няколко срещи по време на фестивала "Сънданс" в Юта. За разлика от повечето компании, които присъстват на фестивала, Apple не е вдигала шум около себе си и се е опитала да остане незабелязана, като е канила само избрани хора от тесен кръг на своите срещи. След фестивала висши служители на компанията са пътували и до Лос Анджелис за повторни срещи. Срещите са толкова тайни, че вместо името на Apple, участниците в тях използват името United Fruit Company, когато записват събитието в графиците си.
Според източниците на изданието Apple има две отделни стратегии. Едната е за стрийминг услугата Apple Music, като предвижда създаването на видеоклипове, документални филми за музикантите и кратки филми с тяхно участие. Втората стратегия е насочена към Apple TV и iTunes, като цели създаването на филми и сериали за услугите подобно на Netflix и Amazon. Компанията предвижда едновременен дебют на няколко проекта, с което ударно да започне да изгражда каталога си. Все още обаче няма конкретни срокове за дебюта на услугата.
Google вече работи активно по своя еквивалент чрез платената версия YouTube Red, в която хората зад най-популярните канали на видеопортала вече създават ексклузивно съдържание. Facebook също започна работа в подобна посока, като популяризира своята услуга за стрийминг на живо и не крие, че плаща на някои от партньорите си да създават съдържание за нея.