Мтел отчита ръст при абонаментите, но и спад на приходите

Мтел отчита стабилен ръст на абонаментите през първото тримесечие на годината, съобщи компанията. Той обаче не е достатъчен, за да повиши приходите й, които записват понижение.
Общо приходите на Мтел за периода възлизат на 97 млн. евро, което е спад с 6.9% спрямо първото тримесечие на миналата година. Печалбата преди лихви, данъци и амортизации е 33.6 млн. евро, което е с 13.7% по-малко. Сравненията включват и резултатите на Blizoo.
Мтел отчита ръст с 38% на абонаментните планове за смартфони. Потребителите на мобилен интернет пък са се увеличили с 21%. Повишение има и при фиксираните услуги, чийто абонаменти са с 5.7% повече. Така приходите от фиксирани услуги на Мтел се увеличават с 1.8% и достигат 21.4 млн. евро.
Въпреки това общият брой на клиенти намалява с 4.3% до 4.1 млн. Компанията посочва отлив на клиенти на предплатени услуги като основна причина за това. Според собственика на Мтел Telekom Austria Group, телеком пазарът в страната е засегнат от слабата макроикономическа среда и силна ценова конкуренция в сегмента. Операторът прогнозира, че 4G мрежата, която стартира тази седмица, ще увеличи интереса на клиентите към смартфони и мобилен интернет. Мтел все още не е обявила цените на плановете за тази мрежа.