Българските компании имат една година за дигитална трансформация

Общо 67% от българските компании смятат, че ако не трансформират дигитално бизнеса си в рамките на година, ще усетят негативни последствия. Това показват резултатите от проучването на Loudhouse и Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България.
Проучването "Трансформира ли се наистина бизнесът, или живее в дигиталнасъпротива?" е проведено през март 2016 г. в 10 държави, включително и България. Неговата цел е да разбере как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства. Общо участвали са над 700 ръководители на малки, средни и големи компании от най-различни отдели.
"Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко от тях днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират. Само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни в бъдеще", коментира Васил Терзиев, главен директор "Иновации" в Progress.
Общо 50% от компаниите в България посочват като главен приоритет разширяването на пазарния си обхват и навлизането на нови пазари. 57% казват, че е-търговията е от критично значение за дигиталната им трансформация. 77% посочват, че тя е и част от стратегията им за дигитализиране на бизнеса си.
Различен подход
Общо 70% от компаниите в страната планират да инвестират в дигитални метрики и анализ на данни за повече гъвкавост в управлението на интернет страниците си. По този показател България е доста над средното в глобален мащаб - 47%.
Общо за света проучването показва, че 61% от компаниите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване. Общо 71% от компаниите ще разчитат на подобрено дигитално присъствие, за да подобрят потребителското преживяване. 57% от фирмите дори вече са започнали да инвестират в тази посока.
Интересна разлика е и че 67% от дигиталните инициативи в българските компании се ръководят от маркетинг екипите. В глобален мащаб тенденцията е обратна - 72% от дигиталните инициативи се ръководят от ИТ екипите.
Ръководителите на компании и в България, и в глобален мащаб са на мнение, че трябва да има по-добра синхронизация между ИТ и маркетинг. Основна пречка за това се оказва липсата на достатъчно умения. 63% от българските фирми посочват, че им липсват дигитални умения за реализиране на стратегията за дигитална трансформация. Едва 10% са уверени, че разполагат с точните хора, докато в глобален мащаб същото смятат 25%. Пълният доклад е качен на сайта на Progress.